اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

یونایتدپرس: کره شمالی در پی توسعه برنامه فضایی است

کره شمالی اعلام کرده که قصد توسعه برنامه‌های فضایی خود را با اهداف مسالمت آمیز دارد و در سال جاری چندین پروژه در این زمینه اجرا می کند.

یونایتدپرس: کره شمالی در پی توسعه برنامه فضایی است

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های خبری از تلاش کره شمالی برای توسعه برنامه فضایی  مسالمت آمیز خبر دادند.

خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» به نقل از یک رسانه دولتی کره شمالی نوشت که بخش توسعه برنامه فضایی کره شمالی قصد دارد در سال جاری میلادی پروژه های بیشتری اجرا کند.

به گفته رسانه دولتی کره شمالی، این پروژه‌ها همگی با هدف پیشبرد منافع ملی به ویژه در بخش علمی و فناوری هستند. کره شمالی در سالهای اخیر از پرتاب ماهواره به فضا خودداری کرده، اما کماکان آزمایش های موشکی خود را انجام می دهد.

این کشور در هفته‌های گذشته دو پرتاب موشکی انجام داد. آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از شکست تلاش‌ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواستار رفع تحریم‌های اعمالی علیه این کشور است اما واشنگتن تاکنون حاضر به رفع این تحریم‌ها نشده است. (جزئیات بیشتر)

به نوشته یونایتدپرس، کارشناسان غربی پیونگ یانگ را متهم می کنند که برنامه‌های فضایی این کشور اهداف نظامی دارند و در واقع برای آزمایش جنگ افزارهای انجام می شود اما کره شمالی این دعا را به شدت رد کرده است. این کشور آخرین بار در سال 2016 یک پرتاب فضایی انجام دا که با انتقاد گسترده غرب مواجه شد.

تحرکات کره شمالی در حالی صورت می پذیرد که کره جنوبی و آمریکا به شدت در پی خلع سلاح پیونگ یانگ هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول