اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ابتکار دانش‌آموز بسیجی رفسنجانی در تولید دستکش/ قول مسئولان برای حمایت + فیلم و تصاویر

امیرحسین لطفعلی‌نژاد دانش‌آموز بسیجی در رفسنجان با ساخت دستگاه تولید دستکش از کیسه‌های فریزری، به همراه دوستان بسیجی خود روزانه 6 هزار جفت دستکش تولید می‌کنند.

ابتکار دانش‌آموز بسیجی رفسنجانی در تولید دستکش/ قول مسئولان برای حمایت + فیلم و تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، این روزها جهادگران عرصه سلامت در اقداماتی که برای بهداشت و سلامت در این وضعیت شیوع کرونا انجام می‌دهند، گوی سبقت را از یکدیگر گرفته و هر روز بر رونق این فعالیت‌ها افزوده می‌شود و روزنه امید دیگری در جامعه ایجاد می‌شود که هستند افرادی که جهادگونه در عرصه، حضور دارند و در هر زمینه‌ای تلاش می‌کنند تا کمبودی نداشته باشیم.

این‌بار دانش‌آموزان بسیجی اقدام به تولید دستکش با ابتکاری جدید، کردند تا بتوانند سهمی در جبهه سلامت داشته باشند، دانش‌آموزانی که از همان اوایل شروع کرونا در کشورمان جهادگونه در میدان پا گذاشتند و بدون هیچ چشمداشتی نقش‌آفرینی کردند تا باری از دوش جامعه بردارند.

 

شجاع‌الدینی مسئول روابط‌عمومی سپاه ناحیه رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: این روش تولید دستکش ابتکار دانش‌آموزان بسیجی حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده رفسنجان است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های حسینی فرمانده حوزه دانش‌آموزی و حمایت‌های مادی و معنوی فرمانده ناحیه مقاومت و رئیس آموزش و پروش در راه‌اندازی این کارگاه نقش مهمی داشته است و پیشنهاد راه‌اندازی کارگاه توسط محمد ترقی‌خواه از بسیجیان حوزه شهید فهمیده صورت گرفته است.

شجاع‌الدینی عنوان داشت: روزانه به‌طور متوسط ۱۰ نفر از دانش‌آموزان بسیجی حوزه شهید فهمیده رفسنجان درگیر این کار هستند.

ساخت دستگاه تولید دستکش با هزینه 2 میلیون ریالی

امیرحسین لطفعلی‌نژاد دانش‌آموز پایه یازدهم از مدرسه نمونه علی‌بن ابیطالب (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: از 25 اسفندماه کار تولید دستکش را با هویه شروع کردیم و از 9 صبح تا 9 شب کار می‌کردیم و روزانه 500 جفت دستکش تولید می‌کردیم.

 

این مبدع دستگاه تولید دستکش ادامه داد: از دو هفته قبل با پیش زمینه‌ای که از قبل در فکر داشتم به این نتیجه رسیدم که دستگاهی بسازم که بتواند کارمان را راحت کند بنابراین دستگاه را ساختم و هزینه‌ای که برای آن استفاده شد 200 هزار تومان است و در حال حاضر سه دستگاه تولید کردیم که روزانه هر کدام 2 هزار جفت دستکش تولید می‌کنند.

وی ابراز داشت: این دستگاه یک المنت مخصوص، چسب مخصوص و چوب ام دی اف نیاز دارد که لولا شده و به راحتی می‌توان با آن کار کرد.

این دانش‌آموز نمونه بسیجی بیان داشت: این ظرفیت را داریم که تعداد دستگاه را به 10 تا برسانیم که در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان هستیم، بچه‌ها اینجا به‌صورت جهادی کار می‌کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه دستکش‌های تولیدی مقاومت بسیار خوبی دارند، افزود: در هر شیفت 6 تا 10 نفر از بچه‌ها که از بسیجیان مدارس مختلف اعم از صدرا، شاهد، نمونه و...هستند، پای دستگاه‌ها کار می‌کنند.

لطفعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: دستکش‌های تولیدی به‌صورت رایگان بین مردم در روستاها و مناطق محروم توزیع می‌شود و در صورتی که ارگانی نیاز داشته باشد برای تأمین هزینه‌های تولیدمان، هزینه دریافت می‌کنیم.

وی از درخواست‌ از مناطق مختلف ایران برای آموزش و این روش تولید دستکش یاد کرد.

 

حمایت امام جمعه و فرماندار برای تأمین هزینه ساخت 3 دستگاه

اما در بازدیدی که امروز امام جمعه و فرماندار و دیگر مسئولان از این کارگاه داشتند و صحبت‌های این دانش‌آموزان بسیجی را شنیدند، حرف از حمایت مسئولان هم پیش آمد.

مجید فصیحی‌هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کمک فرمانداری برای ساخت یک دستگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان نیز قول مساعد برای تأمین هزینه دو دستگاه تولید دستکش را به این دانش‌آموزان داد.

امیدواریم حمایت‌ مسئولان از این دانش‌آموزان بسیجی تداوم داشته باشد تا انگیزه‌‌‌ای برای انجام کارهای بزرگتر در آنها ایجاد شود چراکه خلاقیت و ابتکار در وجود این دانش‌آموزان موج می‌زند.

انتهای پیام/80016/ب/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول