اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسیج مردمی برای اهدای خون در مازندران

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا گفت: با توجه به نیاز بیماران کرونایی، استقبال خوبی از اهدای خون توسط خواهران بسیجی صورت گرفت.

بسیج مردمی برای اهدای خون در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طبق توافق بین سازمان بسیج جامعه زنان کشور و سازمان انتقال خون مبنی اعلام نیاز مراکز بهداشتی و درمانی به خون برای درمان بیماران به ویژه بیماران کرونایی، خواهران بسیجی مازندران با هماهنگی و ساماندهی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا به صورت نوبه‌ای و با رعایت مسائل بهداشتی در یک اقدام جهادی نسبت به حضور در مراکز انتقال خون و اهدای خون گام موثری بر خواهند داشت. 

فرشته پازوکی با اشاره به ۱۸ فروردین روز سلامت و روز جهانی بهداشت اظهار کرد:‌ با توجه به درخواست سازمان انتقال خون از بسیج مستضعفین برای اهدای خون، سازمان بسیج جامعه زنان در این مورد هم اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه خواهران بسیجی در مراکز سازمان انتقال خون  حاضر شدند و تا یک هفته طرح جهادی اهدای خون ادامه دارد، افزود:‌ با توجه به نیاز بیماران کرونایی، استقبال خوبی از اهدا کردن خون توسط خواهران بسیجی صورت گرفت.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه فقط ۱۱ شهرستان در مازندران دارای مرکز انتقال خون هستند، از رئیس انتقال خون مازندران درخواست کرد اگر امکان برپایی پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌ها وجود دارد، این کار صورت گرفته تا نیاز مرکز انتقال خون هم تامین شود.

پازوکی در پایان با آرزوی صحت و سلامتی برای همه مردم بویژه خواهران بسیجی، یادآور شد:‌ با توجه به اینکه خواهران بسیجی در همه عرصه‌ها حضوری پررنگ دارند در اهدای خون هم جز نفرات اول هستند.

*خواهران بسیجی قائم شهری همچون گذشته پیشتاز در کارهای جهادی

کلثوم آهنگری مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه قائم‌شهر نیز از حضور جهادی و پرشور خواهران و مادران بسیجی در کمک به تامین کمبود بانک خون در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ایران و ایرانی نشان داد در پیچ و خم‌های سخت تاریخی چنان خوش می‌درخشد که چشم جهانیان از تعجب باز می‌ماند چرا که الگویی همچون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند، به فرموده امام صادق(ع) خداوند اجر و مزد هر مسلمانی را که حاجت برادر دینی خود را برآورده سازد برعهده می‌گیرد و مزد آن کمتر از بهشت نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده مشکلات بسیاری در کشور ما ایجاد شد که نیاز به همدلی و انسجام برای فائق آمدن به این مشکلات داریم که ملت عزیز ما به دفعات مکرر این همدلی و نوع دوستی را به منصه ظهور رساندند و تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه قائم‌شهر بیان کرد: با برگزاری جلسات هماهنگی با سازمان انتقال خون، اداره بهداشت، ایجاد بستر لازم و فراهم‌آوری تجهیزات پزشکی ضمن فراخوانی و اطلاع رسانی خواهران بسیجی و جهادی از مجموعه پایگاههای مقاومت بسیج و اقشار مختلف بانوان شهرستان در جهت تکمیل و تامین کمبود بانک خون در کشور، این طرح به صورت پایلوت و نمادین  از امروز در شهرستان به مرحله اجرا درآمد که به مدت یک هفته برگزار می‌شود و انتظار می‌رود پیشرفت خوبی حاصل شود.

آهنگری در پایان ضمن دعوت از همه خواهران و مادران جهادی شهرستان در حضور به این طرح، خاطرنشان کرد: تمامی اصول ایمنی و بهداشتی به صورت کامل در اجرای این طرح به همت پزشکان و متخصصان سازمان انتقال خون رعایت می‌شود تا سلامت داوطلبان به خطر نیافتد.

انتهای پیام/86041/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول