اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ظرفیت خالی کاروان‌های حج تمتع/ اولویت‌های جدید به زودی اعلام می‌شود

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج‌و زیارت برگزار و در این جلسه به ظرفیت خالی کاروان‌ها و برنامه‌ریزی برای اعلام اولویت‌های جدید اشاره شد.

ظرفیت خالی کاروان‌های حج تمتع/ اولویت‌های جدید به زودی اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۹۹ به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از روند ثبت‌نام زائران حج ۹۹ گزارش داد و اعلام کرد: سازمان حج و زیارت طبق برنامه‌ریزی قبلی اقدامات مربوط به عقد قراردادهای مسکن، تغذیه، تدارکات و حمل و نقل حجاج را انجام داده و معاینات پزشکی نیز در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه سناریوهای مختلفی در ارتباط با حج امسال در جلسات مسئولان سازمان حج  بررسی شده است، افزود: با توجه به اینکه در کاروان‌های شیعه و اهل سنت نزدیک به ۲۹ هزار نفر ظرفیت خالی وجود دارد، از اولویت‌های ذخیره جدید دعوت خواهد شد که با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نام‌نویسی و کاروان خود را انتخاب کنند.

در ادامه این جلسه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب توقف اعزام زائران به اماکن مقدسه در عراق و سوریه شده است، اظهار داشت: این سازمان در حوزه زیارت درحال آماده کردن پروتکل‌هایی است که به طرف‌های مقابل ارائه خواهد کرد و درخصوص حج ۹۹ نیز راهکارهایی پیش‌بینی کرده است و درصورت تغییریافتن شرایط اعزام زائران، تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: درخصوص حج باید واقع بینانه عمل کرد و نمی‌توان کار را متوقف ساخت، باید برای  شرایط  مختلف آمادگی داشت. 

این جلسه با گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد نحوه آموزش زائران حج ادامه یافت و وی محتواهایی را که در این خصوص آماده شده است، برشمرد.

وی تاکید کرد: در ارائه آموزش به زائران از ظرفیت رسانه ملی ،بویژه رادیو استفاده خواهد شد و در صورت نهایی شدن اعزام حجاج برگزاری کلاس‌های آموزش حضوری نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب نیز تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه‌های حج امسال کاملاً هماهنگ هستند و مسئولان و کارگزاران این مجموعه با همفکری هم مقدمات اجرایی، فرهنگی و آموزشی را پیش می‌برند.

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آغاز این جلسه حلول سال نو و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) را تبریک گفت و لزوم توجه به دستورالعمل‌های ارائه شده توسط مسئولان بهداشتی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: ویروس کرونا هرچه زودتر از میان مردم کشورمان، ملت‌های اسلامی و جهان ریشه کن شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس، موجب افزایش توجه به معنویات در جهان شده است، افزود: شب نیمه شعبان، شب خاصی است، همه مردم عزیز ایران اسلامی در این شب با دعا و استغاثه به درگاه الهی از باری‌تعالی بخواهیم که همه انسان‌ها را از این گرفتاری نجات دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول