اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فعالیت‌های کشاورزی تعطیل‌بردار نیست/ راکد ماندن فعالیت ها و تولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول و امکان پذیر نیست

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: راکد ماندن فعالیت‌ها و تولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول و امکان‌پذیر نیست.

فعالیت‌های کشاورزی تعطیل‌بردار نیست/ راکد ماندن فعالیت ها و تولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول و امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه معاونان و جمعی از مدیران سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت:  سال 98 در سایر زیربخش‌های کشاورزی از جمله تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، زیرساخت‌های کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار، شبکه‌های آبیاری و ارتقاء ضریب مکانیزاسیون از طریق واگذاری ماشین آلات جدید و مدرن به بخش، سال خوب و موفقیت‌آمیزی برای بخش کشاورزی استان بود.

وی با اشاره به شرایط غیرعادی کشور و استان که ناشی از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه می‌باشد و ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا، ادامه داد: فعالیت‌های کشاورزی تعطیل‌بردار نیست و این فعالیت‌ها نیاز به تردد و رفت و آمد دارد  از این رو طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان؛ مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها می‌توانند راساً نسبت به صدور مجوز تردد کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی اقدام کنند.  

فتحی گفت: تصمیمات اجرایی سازمان جهادکشاورزی استان باید منطبق با دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با ویروس کرونا باشد، تنها مشکل موجود در این زمینه مربوط به حمل و نقل کندوهای زنبورعسل استان واقع در سایر استان‌های کشور بود که خوشبختانه با مکاتبه با وزارت جهادکشاورزی و اخذ مجوز لازم جهت انتقال کندوها به استان، این معضل نیز حل و فصل شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات بوجود آمده، باید راهکارهای مناسب و عملی برای حل مسائل و مشکلات پیشرو ارائه کنند؛ راکد ماندن فعالیت‌ها و تولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول و امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان به بسته شدن مرزهای خروجی کشور و عدم امکان صادرات محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات تولید شده در گلخانه‌‌ها اشاره کرد؛ این محصولات می‌توانند مصرف داخلی استان را تامین کنند سپس با اعمال ممنوعیت کشت محصولات جالیزی در فضاهای باز و اختصاص اراضی کشاورزی به کاشت نهاده‌های دامی از جمله جو و کلزا که با توجه به شرایط تحریمی کشور، شدیداً مورد نیاز می‌باشند اقدام کرد.

فتحی در خصوص مباحث مربوط به مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و لزوم دورکاری مروجان پهنه، پیام‌های ترویجی ارسال شده از طرف مروجان پهنه به کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی باید به طور مرتب و مداوم رصد و پایش شده و نتایج حاصله به مدیریت ترویج کشاورزی گزارش شود.

وی افزود: تشکیل گروه‌های اجتماعی در فضای مجازی بین مروجان پهنه و کشاورزان مرتبط با این مروجان یکی از روش‌های موثر و مفید در راستای انجام دورکاری این عزیزان است.

فتحی با اشاره به ضرورت تهیه و تامین نهاده‌های دامی و خاطرنشان ساختن احتمال افزایش قیمت این نهاده‌ها در سال‌جاری، خطاب به معاونت بهبود تولیدات دامی استان تصریح کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی مکلف است تا با انجام اقدامات و تمهیدات مقتضی در این خصوص و هماهنگی با وزارت جهادکشاورزی و شرکت پشتیبانی دام آذربایجان‌شرقی، نهاده‌های دامی مورد نیاز استان را به موقع تامین و در اختیار دامداران و مرغداران قرار دهد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول