اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هزینه کفن و دفن کرونایی‌ها چقدر تمام می‌شود + جزئیات

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان گفت: هزینه کفن و دفن اموات عادی حدود یک میلیون و 800 هزار تومان است اما از خانواده اموات کرونایی 600 هزار تومان بیشتر دریافت شده است که به آنها عودت داده می‌شود.

هزینه کفن و دفن کرونایی‌ها چقدر تمام می‌شود + جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پس از شیوع کرونا ویروس و پر شدن ظرفیت آرامستان‌های شهر زنجان، تدفین اموات در آرامستان جدید شهرداری انجام می‌شود.

آرامستانی که در فضای وسیع‌تر و دور از منطقه شهری واقع شده و دارای ظرفیت بیشتری برای دفن اموات است، محلی که در آن قبور یک طبقه و دو طبقه برای اموات در نظر گرفته شده است.

آرامستان جدید 40 هکتار مساحت دارد که دفن اموات در آن به شکل طبقه‌ای انجام خواهد شد که مسلم است، که ظرفیت آرامستان جدید نیز تا سالیان سال جوابگوی اموات خواهد بود.

با توجه به جمعیت شهر و تعداد فوتی‌های تدفینی در زنجان در این آرامستان نمازخانه مسقف برای اقامه نماز میت، آرامگاه خانوادگی، مزارهای دو طبقه و مختص اطفال و همچنین ویژه شهدا و والدین شهدا در نظر گرفته شده است.

 در این آرامستان تاکنون 6 هزار مزار یک و یا دو طبقه ساخته شده است، ضمن اینکه آرامگاه‌های خانوادگی نیز به تعداد مورد نیاز در حال احداث است.

طبق مصوبه شورای شهر که در اوایل سال قبل به تصویب رسیده بود، قرار بود در چند ماهه اول تدفین اموات کرونایی تخفیفاتی به خانواده اموات ارائه شود اما طبق ادعای خانواده برخی از اموات کرونایی مبالغی بیشتر از آنچه مقرر بوده از آنها اخذ شده بود که طبق پیگیری خبرنگار فارس مشخص شد این مبلغ حدود 600 هزار تومان برای هر کرونایی بوده است.

مبالغ اضافی دریافتی عودت داده می‌شود

سرپرست شهرداری زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: طبق بررسی مشخص شد که از برخی خانواده‌های اموات کرونایی، مبلغی بیشتر از آنچه که از سایر اموات دریافت می‌شده، گرفته شده است.

حبیب یگانه گفت: طبق صحبتی که با مدیرعامل سازمان آرامستان داشتیم، خانواده‌هایی که هزینه مازاد در این باره پرداخت کرده‌اند، برای دریافت هزینه مابه‌التفاوت می‌توانند به مدیریت آرامستان مراجعه و هزینه اضافی را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: خانوادهایی که وجوه اضافی پرداخت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مدیریت آرامستان آن را پس بگیرند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: هزینه کفن و دفن اموات عادی حدود یک میلیون و 800 هزار تومان است اما از خانواده اموات کرونایی 600 هزار تومان بیشتر دریافت شده است که به آنها عودت داده می‌شود.

مبین غایبلو با اشاره به اینکه طبق تأکیدات شهردار زنجان قرار شد که این مبالغ به خانواده‌های اموات پس داده شود، اضافه کرد: البته وجه به همان شخصی که مبلغ کفن و  دفن را پرداخت کرده پس داده می‌شود.

وی تصریح کرد: روند بازگرداندن وجوه اعلامی با تماس با خانواده‌های اموات انجام و هر روز این مبالغ به چند خانواده پس داده می‌شود تا از تجمعات نیز جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان همچنین در ارتباط با آغاز تغسیل اموات کرونایی به جای تیمم بیان کرد: در این رابطه نیز سردخانه بحران آرامستان آماده‌سازی شده و در یک بخش خانم‌ها و در بخش دیگر آقایان تغسیل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شست و شوی اموات کرونایی توسط نیروهای خود آرامستان و طلاب حوزه‌های علمیه انجام می‌شود، اضافه کرد: این کار کاملا بهداشتی انجام شده و بازرسان علوم پزشکی نیز از آنجا بازدیدهای لازم را به عمل آورده‌اند.

غایبلو همچنین در ارتباط با قبور اموات کرونایی نیز گفت: قبور در نظر گرفته شده برای این اموات دو طبقه بوده و عمق آن یک متر از سایر قبور بیشتر است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان افزود: برای دفن اموات کرونایی قطعاتی جدا در نظر گرفته شده است و طبق تقسیم بندی در آنجا دفن می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز طی روزهای گذشته در بازدید از مجموعه آرامستان زنجان ضمن تقدیر از زحمات شهرداری بر پرداخت وجوه اضافی دریافتی از سوی شهرداری تأکید کرد و از این مجموعه خواست در این کار تعجیل کند.

حجت‌الاسلام محسن کرمی گفت: خوشبختانه اقدامات کفن و دفن در مجموعه آرامستان زنجان به صورت بهداشتی انجام شده و حتی تخفیفاتی نیز به خانواده اموات داده شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول