اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ابلاغ دستورالعمل رایگان بودن درمان کرونا در بیمارستان‌های دولتی/عادی‌سازی جامعه بزرگ‌ترین خطر برای کشور است

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ابلاغ دستور عمل ستاد مبارزه با کرونا کشور در خصوص رایگان بودن درمان کرونا در بیمارستان‌های دولتی خبر داد.

ابلاغ دستورالعمل رایگان بودن درمان کرونا در بیمارستان‌های دولتی/عادی‌سازی جامعه بزرگ‌ترین خطر برای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین قربانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی را به‌تمامی اصناف کشور ارائه کرده است، اظهار کرد: وزارت بهداشت به ۵۲ صنف کشور پروتکل‌های بهداشتی را ابلاغ کرده و این اصناف موظف هستند بر اساس این پیوست‌های بهداشتی به فعالیت خود بپردازند.

وی پروتکل‌های وزارت بهداشت را برای اصناف لازم‌الاجرا دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که از روزهای اول شیوع ویروس کرونا وجود داشت نبود یک پروتکل بهداشتی ملی برای کل کشور بوده که امروز این پروتکل در سه قالب مشاغل پرخطر، متوسط و کم‌خطر بر اساس احتمال شیوع کرونا ابلاغ‌شده و تمامی کارخانه‌های کوچک و بزرگ، پالایشگاه‌ها، واحدهای تولیدی، بانک‌ها و حتی حمل‌ونقل باید آن را اجرایی کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اذعان به اینکه استان گیلان در اجرایی شدن پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت یک گام جلوتر بوده است، تصریح کرد: از چند هفته گذشته در استان گیلان این پروتکل‌ها را به اصناف ابلاغ کرده و به‌خوبی در حال انجام آن هستیم و اگر این روند به‌خوبی در کشور اجرایی شود در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی را به مردم می‌دهیم.

قربانی با تکذیب کنترل شیوع کرونا در کشور گفت: سازمان جهانی بهداشت هنوز نتوانسته یک پروتکل خاص برای مهار کرونا تدوین کند و اخیراً شاهد بودیم در کشورهای پیشرفته آمار کرونا به‌شدت در حال افزایش است لذا مردم نباید تصور کنند که کرونا در استان گیلان پایان‌یافته و هنوز در مرحله مدیریت این ویروس هستیم.

وی با اشاره به مثمر ثمر بودن اقدامات وزارت بهداشت در مدیریت شیوع کرونا در کشور بیان کرد: ایران در کنترل و مدیریت ویروس کرونا گام‌های بسیار خوبی را برداشته و حتی زبانزد کشورهای اروپایی و حتی سازمان جهانی بهداشت شده ولی این امر نباید مردمان را گمراه کند زیرا زمان قطعی شکست و کنترل کرونا معلوم نیست.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عادی جلوه دادن شرایط را بزرگ‌ترین خطر برای کشور برشمرد و افزود: به گفته رئیس ستاد مبارزه با کرونا در تهران، امروز ۵۰۰ نفر مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان تهران بستری شدند که این به ما نشان می‌دهد که عادی‌سازی و ترددهای بسیار در جاده‌ها می‌تواند موج دوم و بسیار سنگین کرونا را به کشور و‌ حتی استان گیلان تحمیل کند.

قربانی از غربالگری ۷۱ میلیون نفر از مردم ایران خبر داد و گفت: اگر توانستیم کرونا را در کشور و حتی در استان گیلان که یکی از استان‌های پیشرو در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بوده مدیریت کنیم همین مسئله غربالگری است و اگر تمام توان خود را به درمان اختصاص می‌دادیم قطعاً موفقیتی حاصل نمی‌شد.

وی با تأکید برخالی بودن تعدادی از تخت‌های بیمارستانی در استان گیلان افزود: تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم گیلان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا شرکت کردند و غربالگری شدند به همین دلیل بعضی از تخت‌های گیلان خالی‌شده ولی اگر مردم خود قرنطینه کردن را رعایت نکنند موج دوم کرونا در استان آغاز می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان به اینکه مردم تحت شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله امروز، بحث معیشت و مسائل اقتصادی است خصوصاً در استان گیلان که سه الی چهار دهک پایین، تحت‌فشار بسیار زیاد هستند و بسته‌های معیشتی دولت هم طبق گفته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه آن‌چنان راهگشای اقتصاد مردم نیست.

قربانی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در قبال سلامت مردم مسؤول است، اظهار کرد: در حال حاضر دغدغه تمام مسؤولان کشور سلامت مردم و کنترل کرونا است ولی در کنار این مسئله باید به معیشت مردم هم توجه شود.

وی از ابلاغ دستور عمل ستاد مبارزه با کرونا کشور در خصوص رایگان بودن درمان کرونا در بیمارستان‌های دولتی خبر داد و افزود: این دستور عمل توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ‌شده و درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی رایگان اعلام‌شده و هیچ بیمارستان دولتی حق گرفتن مبلغی را از بیماران کرونایی ندارد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با درخواست از مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: اگر سعی داریم هر چه سریع‌تر از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شویم تنها راه‌حل آن خود قرنطینه کردن و کاهش ترددهای بین‌شهری است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول