اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا استعفا می‌کند

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا پس از درز سخنانش درباره فرمانده اخراج‌شده ناو روزولت پیشنهاد داده از سمتش استعفا کند.

وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا استعفا می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها گزارش داده‌اند «توماس مادلی»، سرپرست وزارت نیروی دریایی آمریکا که فرمانده اخراج‌شده ناو «یو‌اس‌اس روزولت» را «احمق» خطاب کرده بود پیشنهاد داده از سمتش استعفا کند.

سخنان «توماس مودلی» روز دوشنبه به رسانه‌های آمریکا درز پیدا کرده بود. گفته می‌شود او در یک سخنرانی برای پرسنل ناوهواپیمابر «ئتودور روزولت» از فرمانده این ناو، «برت کروزیر»، انتقاد و او را «ساده‌لوح» و «احمق» توصیف کرده بود.

سخنان مودلی بعد از آن صورت گرفته بود که کروزیر به دلیل افشاگری درباره شیوع ویروس کرونا در ناو روزولت از سمتش عزل شد.

مودلی در سخنرانی خود گفت:‌ «کاپیتان برت کروزیر بسیار ساده لوح یا احمق بود که این چنین ناو را هدایت می‌کرد.»

مقامات نیروی دریایی آمریکا پس از آن کروزیر را برکنار کردند که وی طی نامه‌ای به این نیرو خواستار حمایت از پرسنل این ناوهواپیمابر در پی شیوع ویروس کرونا در میان پرسنل آن شد.

مقامات آمریکایی علت برکناری فرمانده ناوهواپیمابر روزولت را نه به دلیل این نامه بلکه به دلیل درز آن به رسانه‌ها عنوان کرده‌اند.

سرپرست وزارت نیروی دریایی آمریکایی گفت که آیا فرمانده برکنار شده ناو روزولت از این موضوع آگاهی نداشت که ادعاهای وی درباره تامین منابع بیشتری برای کمک به قرنطینه ملوانان آلوده به ویروس کرونا در کشتی می‌تواند به ارتش آسیب برساند؟ 

ناوهواپیمابر روزولت در حال حاضر در سواحل گوام قرار دارد. بر اساس برخی گزارش‌ها دست کم ۲۰۰ نفر از پرسنل این ناوهواپیمابر به کرونا مبتلا هستند.

حدود دو هفته پیش این ناوهواپیمابر در بندر «دانانگ» ویتنام بوده و پرسنل این ناو نیز در ارتباط با ساکنان محلی بوده‌اند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول