اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

تشکیل ستاد نیمهٔ شعبان در استان قزوین/ برگزاری پویش‌های مختلف و کمک به نیازمندان

دبیر ستاد نیمهٔ شعبان در استان قزوین گفت: ستاد نیمهٔ شعبان در استان قزوین با توجه به شیوع ویروس کرونا، توسط مجموعه‌های خودجوش فرهنگی، هیئات و مساجد تشکیل شده است تا برنامه‌های مربوط به این ایام به‌صورت متمرکز و مجازی انجام شود.

تشکیل ستاد نیمهٔ شعبان در استان قزوین/ برگزاری پویش‌های مختلف و کمک به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، حمید خورشیدی، دبیر ستاد نیمهٔ شعبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با برنامه‌های مربوط به نیمهٔ شعبان در استان قزوین گفت: با توجه به شرایط و فضای جامعه در رابطه با شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری جشن‌های نیمهٔ شعبان به‌صورت حضوری، جمعی از مجموعه‌های خودجوش فرهنگی، هیئات و مساجد با همکاری یکدیگر تصمیم به تشکیل ستاد نیمهٔ شعبان گرفتند که کارها به‌صورت ستادی پیگیری شود.

وی افزود: در این ستاد، سلسله برنامه‌هایی با توجه به اقتضائات و شرایط جامعه برنامه‌ریزی شد که برخی از برنامه‌ریزی‌ها در حوزهٔ خاص کرونا بود، برخی دیگر از برنامه‌ها نیز در حوزه‌های رسانه‌ای، برنامه‌های میدانی و عملیاتی در فضای شهر و با رعایت نکات بهداشتی و نیز برنامه‌های معنوی و احیای نیمهٔ شعبان بود.

خورشیدی اضافه کرد: ستاد نیمهٔ شعبان فعالیت خود را آغاز کرده و به‌صورت متمرکز تولید محتواهایی انجام شده و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

 

قسمت عمده‌ای از برنامه‌های نیمهٔ شعبان به‌صورت مجازی انجام می‌شود

دبیر ستاد نیمهٔ شعبان در استان قزوین اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و اهمیت فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، قسمت عمده‌ای از زمان مردم در این حوزه‌ها صرف می‌شود، بنابراین قسمت عمده‌ای از برنامه‌های نیمهٔ شعبان در فضای مجازی ترتیب داده شده و در این راستا برخی پویش‌ها طراحی شده است.

وی ادامه داد: یکی از پویش‌های انجام شده، پویش «یک کار امام زمانی» است؛ در این پویش هر کس متناسب با شرایط و فضایی که دارد، به ابتکار خود یک اقدام امام زمانی انجام می‌دهد.

خورشیدی بیان کرد: ذیل این پویش برخی پویش‌های دیگر نیز شکل گرفته است، برای مثال در حوزهٔ کودک بحث مسابقات شعرخوانی، نقاشی و دل‌نوشته است و در بحث نوجوان نیز چالش نوجوانی با موضوعات امام زمانی شکل گرفته است که مهلت این مسابقات تا پایان ماه شعبان است.

این مسؤول عنوان کرد: یکی از پویش‌های زیبای دیگری که در فضای خانواده شکل گرفته است، پویش جشن خانوادگی است که با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است؛ به این صورت که هر کس در منزل خود با توجه به شرایطی که دارد، جشنی در نیمهٔ شعبان با اعضای خانوادهٔ خود برگزار کند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها در حوزهٔ شعر است که چند برنامه و مسابقه نیز در این زمینه ترتیب داده شده است؛ یک برنامه نیز بحث تولید محتوا و اپلیکیشن است که مسابقه‌ای نیز در این عرصه برگزار می‌شود.

 

احیای شب نیمهٔ شعبان و اهدای بسته‌های ارزاق عمومی

خورشیدی در رابطه با برنامهٔ احیای مجازی نیمهٔ شعبان اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ستاد نیمهٔ شعبان، احیای این شب در فضای مجازی است که دعوت شده است هر شخص در منزل خود احیا بگیرد و اضطرار و دعای خود را خدمت حضرت بقیه‌الله(عج) ارائه کند؛ البته این برنامه به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد و به‌صورت زنده از ساعت 24 شب نیمهٔ شعبان از شبکهٔ قزوین با حضور برادران نبوی، خضری و بهرامی پخش می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دیگر ستاد، بحث‌های مربوط به خیریه است که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است؛ از جملهٔ این برنامه‌ها بحث پاک کردن حساب‌های دفتری نیازمندان در محله‌های پایین شهر و نیز تهیهٔ بالغ بر 313 بستهٔ ارزاق است که توزیع این بسته‌ها از امروز آغاز می‌شود و ارزش ریالی هر بسته حدوداً 250 الی 300 هزار تومان است.

 

برنامه‌ریزی جهت اقدامات عملیات و اجرایی نیمهٔ شعبان

دبیر ستاد نیمهٔ شعبان در رابطه با اقدامات عملیاتی و اجرایی نیمهٔ شعبان در استان قزوین گفت: برخی اقدامات عملیاتی و اجرایی برای نیمهٔ شعبان در سطح استانی نیز برنامه‌ریزی شده است که در مکان‌های پرتردد مانند پمپ‌بنزین‌ها پوستر نصب شود و بسته‌های تغذیه‌ای که به نیت امام زمان(عج) تهیه شده، در سبد خرید افرادی که از فروشگاه‌ها خرید انجام می‌دهند، گنجانده شود و نیز پخش بسته‌های مخصوص فضای جشن خانگی که در روز نیمهٔ شعبان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین با سازمان زیباسازی شهرداری و سازمان فرهنگی شهرداری هم‌افزایی انجام شده است که به‌صورت متمرکز با کمک این دو سازمان بحث نورافشانی و فضاسازی شهر در نیمهٔ شعبان توسط مجموعه‌های خودجوش و با پشتیبانی این دو مجموعه انجام می‌شود.

خورشیدی در پایان تأکید کرد: در حوزهٔ بحث ویژهٔ کرونا نیز تصمیم بر این است که در شب نیمهٔ شعبان، فضای داخلی بیمارستان‌ها تزئین شود و بسته‌های متبرک به کادر درمانی اهدا گردد، هم‌چنین از خانواده‌های بازماندگان فوتی‌های کرونایی دلجویی صورت گیرد و خداقوت‌گویی به کادر درمانی و زحمت‌کشانی که در عرصهٔ درمان تلاش می‌کنند، صورت گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ستاد نیمهٔ شعبان در استان قزوین با همکاری مجموعه‌های خودجوش فرهنگی، هیئات و مساجد تشکیل شده است تا در ایام مبارزه با کرونا، از مناسبت‌های مذهبی غافل نشویم و بتوانیم با توسل به صاحب این ایام، گام‌های معنوی، بهداشتی و نیز مادی در زمینهٔ شکست کرونا برداریم و همه در کنار هم این ویروس منحوس را شکست دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول