اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ثبت ۵۰ موردجدید ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌ غربی گفت: با ثبت ۵۰ مورد ابتلای جدید، تعداد افراد مبتلا به کرونا در استان آذربایجان‌ غربی به یک هزار و 82 نفر افزایش یافت.

ثبت ۵۰ موردجدید ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

جواد آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از 78 نمونه جدید تست شده در استان، 50 مورد مثبت کووید 19 گزارش شده است که در مجموع، تا به امروز یک هزار و 82 نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی افزود: از یک هزار و 82 مورد مثبت گزارش شده در استان آذربایجان‌ غربی، تاکنون 522 نفر بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 17 شهرستان آذربایجان‌غربی درگیر ویروس کرونا هستند، اعلام کرد: تعداد مبتلایان به تفکیک شهرستان‌‌ها، در ارومیه 365 نفر، بوکان 96 نفر، شاهین‌دژ 52 نفر ، خوی197 نفر، میاندوآب 107 نفر، نقده 27 نفر، مهاباد 64 نفر، سلماس 24 نفر، تکاب 38 نفر، سردشت 22 نفر، پیرانشهر24 نفر، اشنویه 18 نفر، چایپاره و پلدشت و ماکو هرکدام هفت نفر، شوط 13 نفر و چالدران 5 نفر گزارش شده است.

آقازاده با اعلام اینکه پنج شهرستان، خوی، شاهین‌دژ، تکاب، میاندوآب، بوکان، نسبت به جمعیت، بیشترین موارد ابتلا را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در حال حاضر عادی نشده است و احتمال افزایش مبتلایان و سیر صعودی ابتلا به ویروس وجود دارد که تنها راه قطع زنجیره ابتلا، رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی است که مسوولین و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از افراد این بیماری را جدی نگرفته‌اند، گفت: برپایی دورهمی‌ها، دید و بازدید و عدم خودقرنطینگی در خانه سبب افزایش آمار مبتلایان می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول