اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار حماس به تل‌آویو | فرصت تبادل اسرا، همیشه وجود ندارد

مسئول پرونده اسرا حماس در واکنش به ادعای اعلام آمادگی صهیونیست‌ها برای تبادل اسرا، تأکید کرد که مقاومت فلسطین همیشه آماده تبادل اسراست و رژیم صهیونیستی است که در این کار، وقفه ایجاد می‌کند.

هشدار حماس به تل‌آویو | فرصت تبادل اسرا، همیشه وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه (روز گذشته) اعلام کرد که از طریق میانجی‌ها، گفت‌وگوی فوری برای مبادله اسرا با غزه به منظور بازپس‌گیری کشته‌ها و مفقودان خود در نوار غزه را خواستار شده است.

«موسی دودین» مسئول پرونده اسرا در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به نتانیاهو گفت: «نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در حال پروپاگاندای رسانه‌ای است».

دودین در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تأکید کرد، آنچه برای نتانیاهو «اهمیت دارد، بازپس‌گیری اسرای اسرائیلی نزد مقاومت است، ولی در واقع هیچ اقدام عملی انجام نمی‌دهد».

وی ضمن هشدار به کابینه رژیم صهیونیستی درباره سهل‌انگاری درباره پرونده تبادل اسرا، خاطر نشان کرد که «فرصت همیشه وجود ندارد و شاید [این کابینه] مجبور شود در شرایط بسیار پیچیده‌تری مذاکره کند».

این مسئول فلسطینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئولیت کامل حفظ جان تمامی اسرای فلسطینی را بر عهده دارد، گفت: «[رژیم] اشغالگر می‌داند که چه چیزی از او خواسته شده است و این مسئله در رسانه‌ها علنی نمی‌شود».

دودین در پایان خاطر نشان کرد که مقاومت فلسطین همیشه آماده تبادل اسراست و رژیم صهیونیستی است که در این کار، وقفه ایجاد می‌کند.

هفته گذشته «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ارائه کمک به نوار غزه برای مقابله با ویروس کرونا و آزادی برخی اسرا را منوط به پس‌گیری جنازه دو نظامی مفقود در غزه عنوان کرد.

«یحیی السنوار» رئیس دفتر حماس در غزه در واکنش به اظهارات نفتالی بنت هشدار داد که اگر اوضاع مبتلایان به کرونا در نوار غزه بدتر شود، نفس شش میلیون صهیونیست را خواهند برید.

 رژیم صهیونیستی هم به تازگی با مصر در این باره مشورت کرده که آیا امکان مذاکره مجدد درباره تبادل اسرا در مقابل کمک‌های غذایی و پزشکی به غزه و آزادی اسرای سالخورده و زنان فلسطینی بدون رعایت مطالبه حماس درباره آزادی برخی اسرا، وجود دارد یا خیر.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول