اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بیمارستان رازی رشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهره‌برداری از بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه تشخیص پزشکی گیلان در بیمارستان رازی رشت تا ماه آینده خبر داد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بیمارستان رازی رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توسعه و تجهیز زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اقدامات ارزشمندی در جهت توسعه مراکز بیمارستانی به تجهیزات امحا زباله، اکسیژن ساز، لنژری، انواع اتوکلاو، دیزل ژنراتور و یا ACT شده که قابل‌توجه است.

وی با تقدیر از حسن توجه مقام عالی وزارت و سازمان برنامه‌وبودجه به جبران عقب‌ماندگی‌های درمانی گیلان پس از شیوع کرونا، افزود: بحران کرونا موجب شد تا عقب‌ماندگی‌های گیلان در مباحث بهداشت و درمان و توجه مسؤولان ملی به توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بیشتر شود تا بخشی از کمبودهای موجود رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از اقدامات مثمرِ ثمر و دوراندیش دانشگاه در دوران بحران‌زا کرونا را احداث آزمایشگاه در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی رشت برشمرد‌ و گفت: فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی بسیار کم بود و کفاف ارائه خدمات به مردم و حتی تجهیز آزمایشگاه به تجهیزات پیشرفته تشخیصی را نمی‌داد.

سالاری با بیان اینکه بر اساس چارت سازمانی، بیمارستان رازی باید حداقل فضای آزمایشگاهی ۶۰۰ مترمربعی داشته باشد، افزود: در حال حاضر فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی کمتر از ۲۰۰ مترمربع است و اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی را برای کادر آزمایشگاه و خدمات بگیران سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آزمایشگاه بیمارستان رازی در فضایی ۴۰۰ مترمربعی در دست احداث و نهایی شدن است، گفت: برای احداث فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی که به‌صورت سازه‌های سبک در حال احداث هست حدوداً یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در صورت بهره‌برداری از این فضا، آزمایشگاه بیمارستان رازی به‌عنوان آزمایشگاه مرکزی استان تلقی خواهد شد، تصریح کرد: این آزمایشگاه به لحاظ مساحت و پیش‌بینی تجهیزات آزمایشگاهی یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مراکز آزمایشگاهی استان خواهد بود که به مردم خدمات سریع، به‌موقع و به هنگام را خواهد داد و اقدامات درمانی را تسریع می‌کند.

سالاری با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های فیزیکی آزمایشگاه رازی نهایی شده و بعضاً در انتظار تجهیز است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و سرعت فیزیکی طرح توسعه آزمایشگاه در تلاشیم تا نیمه نخست اردیبهشت این مرکز را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول