اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تخت‌روانچی در نامه به رئیس مجمع عمومی: رفع تحریم‌های آمریکا به نفع همه دنیا و یک ضرورت است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی رفع تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را به نفع همه دنیا و یک ضرورت برشمرد و گفت: این وضعیت به زیان مبارزه جهانی با کرونا و سلامت ساکنان کره زمین است.

تخت‌روانچی در نامه به رئیس مجمع عمومی: رفع تحریم‌های آمریکا به نفع همه دنیا و یک ضرورت است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس٬ مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل٬ تحریم‌های یکجانبه آمریکا را به نفع ویروس کرونا و به ضرر همه کشورها خواند و خواستار رفع آنها شد.

وی در این نامه که به مناسبت تصویب قطعنامه مجمع عمومی این سازمان تحت عنوان «همبستگی جهانی در مبارزه با کرونا» ارسال کرده٬ آورده است: در زمانه سخت کنونی که آتش کرونا همه مناطق و کشورها را در نوردیده است، همبستگی و همکاری بین‌المللی ضروری است٬ چون همه کشورها در مبارزه با این بیماری فراگیر در یک جبهه قرار دارند.
تخت‌روانچی با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌های غیرانسانی آمریکا برای کشورهای تحت تحریم در مبارزه با کرونا ایجاد می‌کند٬ عنوان کرده است: این وضعیت نه تنها به ضرر شهروندان آن کشورها بلکه به زیان مبارزه جهانی علیه کرونا و سلامت تمامی ساکنان کره زمین است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در ادامه این نامه خاطرنشان کرده است: برای مبارزه موثر با کرونا، رفع تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به نفع همه دنیا و یک ضرورت است.
وی به درخواست‌های فزاینده جهانی برای لغو تحریم‌های یکجانبه که از سوی دبیرکل سازمان ملل، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، رهبران جهان و نهادهای غیردولتی و جامعه مدنی مطرح شده، عنوان کرده است: آمریکا در عوض اجابت این درخواست‌ها، نه تنها نسبت به لغو تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی خود عمل نکرده٬ بلکه در مواردی این تحریم‌ها را نیز تشدید کرده است.

گفتنی است ۲ هفته پیش نیز تخت‌روانچی در نامه‌ مشترکی به همراه نمایندگان دائم هفت کشور دیگر عضو سازمان ملل به دبیرکل این سازمان٬ بر لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا به منظور افزایش توانایی کشورهای تحت تحریم در مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرده بود.

در روزهای گذشته ۱۰ کشور دیگر نیز به امضاکنندگان این نامه پیوسته‌اند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۲ اسفند ماه نیز در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرده بود. (اینجا بخوانید)

ظریف همچنین اول فروردین ماه در گفتگویی تلفنی با «آنتونیو گوترش» در خصوص آخرین تحولات مربوط به مقابله ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه رایزنی و تبادل نظر کرد. دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفتگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرد.(جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول