اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کنترل موج سنگین کرونا در گیلان به معنای شکست این ویروس نیست

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون هفت هزار نفر از زنان باردار گیلان مورد پایش قرارگرفته و از این تعداد ۵۰ نفر مشکوک به کرونا بودند.

کنترل موج سنگین کرونا در گیلان به معنای شکست این ویروس نیست

محمدرضا نقی پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص کنترل و مدیریت ویروس کرونا در استان گیلان اظهار کرد: اجرایی شدن طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی، جلوگیری از ترددهای بین‌شهری در استان گیلان و کنترل شدید ورودی‌های استان ازجمله مهم‌ترین اقدامات ستاد مبارزه با کرونا در استان گیلان بوده که در انجام درست این اقدامات تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات رسان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را همراهی کردند.

وی ضمن قدردانی از همراهی مردم گیلان در اجرایی شدن دقیق طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم گیلان در این طرح ثبت‌نام کرده و غربالگری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه کنترل موج سنگین اپیدمی کرونا در گیلان نباید به معنای شکست کامل کرونا در استان تلقی شود، تصریح کرد: کماکان روزانه افراد بسیاری به بیمارستان‌های استان مراجعه و همین تعداد هم از بیمارستان‌های استان مرخص می‌شوند که این امر نشان می‌دهد ما هنوز در مرحله اپیدمی در استان گیلان هستیم.

نقی پور با تأکید بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نظارت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی افزود: بازرسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکنون از ۴۰ هزار مراکز تولید و توزیع مواد غذایی بازدید به عمل‌آورده‌اند که از این تعداد هزار و ۷۰۰ واحد پلمپ شده است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص ارائه خدمات به افراد مسن و زنان باردار در دوران کرونا بیان کرد: علیرغم اینکه طیف وسیع خدمات درمانی در استان گیلان به بیماران کرونایی اختصاص پیداکرده ولی در طی این مدت هفت هزار از زنان باردار مورد پایش قرار گرفتند که از این تعداد ۵۰ نفر مشکوک به کرونا بوده و بستری‌شده و ۱۰ الی ۱۲ نفر تست کرونایشان مثبت بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه امکانات حفاظت شخصی برای کادر درمانی استان تأمین‌شده است، تصریح کرد: هرچند در روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور با مشکلاتی مواجه بودیم ولی در آن دوران هم آن حداقل‌ها تهیه شد و خوشبختانه هم‌اکنون هیچ‌ مشکلی در بیمارستان‌های استان در خصوص وسایل حفاظت شخصی وجود ندارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول