اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

کارگران در انتظار تعیین حداقل مزد/جلسه شورای عالی کار امروز برگزار می‌شود

یک نماینده کارگری از برگزاری جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد سال جاری در روز جاری خبر داد.

کارگران در انتظار تعیین حداقل مزد/جلسه شورای عالی کار امروز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال 99 امروز با حضور نمایندگان سه‌جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در محل وزارت کار برگزار می‌شود.

در این زمینه فرامرز توفیقی یک نماینده کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تأیید این خبر گفت: همه نمایندگان کارگری و کارفرمایی دعوت شده‌اند و در این جلسه پیرامون تعیین حداقل مزد کارگران در سال جاری بحث می‌شود.

به گزارش فارس، سه جلسه نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد سال 99 اواخر سال 98 تشکیل شد که علی‌رغم رایزنی‌ها و مذاکرات فراوان نتیجه قطعی برای حداقل مزد کارگران به دست نیامد.

بر اساس اطلاع کسب شده از روابط عمومی وزارت کار این جلسه به خاطر حفظ فاصله اجتماعی،‌بدون حضور خبرنگاران مکتوب و فقط با حضور خبرنگاران تصویری صدا  سیما برگزار می‌شود.

در حال حاضر 13 میلیون و 900 هزار کارگر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در کشور وجود دارند که حدود 80 درصد از این افراد در محدوده حداقل مزد دریافت می‌کنند.

بنابراین تعیین حداقل مزد کارگران به عنوان یکی از متغیرهای مهم اقتصاد کلان در مناسبات اقتصادی به شمار می‌رود که برای کارگران و کارفرمایان از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین حداقل مزد کارگران بر اساس دو عامل نرخ تورم،‌هزینه میانگین یک خانوار کارگری و رشد اقتصاد و قدرت پرداخت کارفرمایان تعیین می‌شود.

در جلسات کارشناسی شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان میانگین هزینه ماهانه یک خانوار کارگری با 3.3 نفر حدود 4.9 میلیون تومان تعیین شد.

همچنین نرخ تورم در 12 ماه سال 98، بر اساس روایت بانک مرکزی 41.2 درصد و بر اساس روایت مرکز آمار ایران که روایت رسمی است، نرخ تورم سال 1398 به 34.8 درصد رسیده است و نرخ بیکاری نیز در سال قبل به 10.6 درصد رسیده است.

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «از رنجی که کارگران می‌برند/ جبران حداقل حقوق‌ها کی و چگونه؟» خواستار پیگیری از مسئولان مربوطه شدند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول