اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«بهادر امینیان» درباره بازگشت مهاجران افغان با «حنیف اتمر» گفت‌وگو کرد

سرپرست وزارت خارجه افغانستان و سفیر ایران در کابل درباره تشکیل اداره بازگشت مهاجران افغان از ایران دیدار و گفتگو کردند.

«بهادر امینیان» درباره بازگشت مهاجران افغان با «حنیف اتمر» گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور «حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجران افغانستان انجام شد، محورهای گفت‌وگوی تلفنی اشرف غنی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار دو طرف در مورد طرح اداره مشترک برای بازگشت مهاجرین افغان از ایران به افغانستان گفتگو کردند.

اتمر در این باره با اشاره به اینکه این موضوع در جلسه کابینه دولت افغانستان مطرح شده، به سفیر ایران پیشنهاد داد تا آن را مورد بررسی قرار دهد.

در ادامه این دیدار سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد که موضوع اداره مشترک برای بازگشت مهاجران را با تهران در میان گذاشته و نتیجه را اعلام خواهد کرد.

همچنین وزیر امور مهاجران افغانستان از تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای درمان رایگان پناهجویان افغانستان در بیمارستان‌های این کشور قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (سه‌شنبه) در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس‌های تلفنی، طرفین ضمن تبادل تبریکات سال نو، در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفتگوهای بین الافغانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفتگو کردند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول