اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توزیع بیش از 4 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در شهرستان نور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور از توزیع 4 هزار و 200 بسته معیشتی و بهداشتی به خانوارهای منطقه شهری نور، رستمرود، ایزدشهر نور، چمستان و بلده خبر داد.

توزیع بیش از 4 هزار بسته معیشتی و بهداشتی  در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، نعمت اسدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا ویروس از تحویل ۳ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی به خانوارهای منطقه شهری نور، رستمرود و ایزدشهر خبر داد و اظهار کرد: ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ بسته هم آماده شد که تا آخر هفته در مناطق چمستان و بلده تحویل می‌شود.

وی با اشاره به تولید ماسک در ۹۰ کارگاه خانگی و دو کارگاه بزرگ خیاطی در شهرستان تصریح کرد: با مجوز شبکه بهداشت و آموزش لازم دو کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح هم فعال است که تا کنون ۴۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی و ۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی حاوی الکل در ظروف ۵۰ سی‌سی تولید کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور افزود: با هماهنگی قرارگاه امام رضا(ع) استان و مدیریت امامان جمعه در شهرستان‌ها غسال زن و مرد تعیین و مشکلی برای تدفین افراد فوت شده در شهرستان نداریم.

رضا نائیج نوری معاون فرماندار شهرستان نور نیز اظهار کرد: با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله بهداشت و درمان، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، بسیج، نیروی انتظامی و امنیتی و مهم‌تر از آن همکاری مردم و اصناف، توانستیم شیوع بیماری را در شهرستان کنترل کنیم اما برای شکست کرونا ویروس باید همکاری همه دستگاه‌ها همچنان تداوم داشته و اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد.

وی به شلوغی برخی از بانک‌ها و ازدحام مردم اشاره کرد و افزود: پس از تعطیلات در برخی از بانک‌ها از جمله ملی و رفاه کارگران که با قشر کارمند و کارگر سر و کار بیشتر دارند، شاهد ازدحام جمعیت هستیم و یکی از دلایل آن هم مراجعه بازنشستگان و سالمندان است که با تکنولوژی روز آشنا نیستند و کار با گوشی‌های هوشمند و اینترنت و سامانه‌ها را هم بلد نیستند، بنابراین بخشی از این جمعیت طبیعی است اما باید در داخل بانک‌ها نیز آگاهی داد که فاصله رعایت و نکات بهداشتی رعایت شود.

معاون فرماندار شهرستان نور بر لزوم ادامه اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی، استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا در شهرستان تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی صنوف پر خطر، ضد عفونی معابر، خودپردازها، ادارات و نهادها و ... باید ادامه داشته باشد.

نورزاد سالاریان مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور نیز در این جلسه از انجام مکرر ضد عفونی‌ معابر، ادارات، بانک‌ها، خودپردازها و ... خبر داد و افزود: بازرسی های مداوم از بازار و اصناف انجام می‌گیرد و به کسبه‌هایی که برخی از اجناس به ویژه خواربار را در بیرون از واحد صنفی نگهداری می‌کنند اخطار داده شد تا نکات لازم را رعایت و هیچ وسیله‌ای در خارج از مغازه نباشد، در غیر این‌صورت برخورد و حتی واحد صنفی پلمب می‌شود.

فرامرز چمن‌آرا شهردار نور نیز از انجام بیش از ۲۰ مرحله ضد عفونی معابر و ادارات و نهادهای شهرستان با استفاده از دو دستگاه خودروی نیسان و یکدستگاه خودروی خاور و نیروی انسانی کافی خبر داد و گفت: تاکنون ۲ مرحله آهک پاشی نیز در سطح شهر انجام شد و برای سمپاشی و ضد عفونی آمادگی ۲۴ ساعته وجود دارد.

مدیر بیمارستان امام ره شهرستان نور نیز در این جلسه از تقلیل بیماران بستری به یک چهارم در روزهای اخیر خبر داد و افزود: پس از تعطیلات تعداد مراجعه کمی افزایش پیدا کرد که به احتمال زیاد تجمع در روزهای پایانی اسفند ماه و رعایت نکردن فاصله اجتماعی بوده است.

سیدعلی‌اکبر حسینی با اشاره به اینکه بیماران اخیر بدحال‌تر هستند و اگر فاصله اجتماعی رعایت نشود مجددا دچار مشکل می‌شویم، گفت: در عین حال این ویروس و بیماری در حال کنترل است و توجه به رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول