اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

در خانه بمانیم| سنجش قدرت ریسک با بازی «نه مرسی» +فیلم آموزشی

«نه مرسی» در دسته بازی های فکری ارزان برای جمع های 3 تا 7 نفره طراحی شده و مناسب گروه سنی 8 سال به بالا است که با قیمت 30 تا 35 هزار تومان قابل خریداری از شهرکتاب ها و فروشگاه های آنلاین است.

در خانه بمانیم| سنجش قدرت ریسک با بازی «نه مرسی» +فیلم آموزشی

گروه تفریح و نشاط؛ سعیده اسدیان: این روزها ماندن در خانه به دلیل شیوع ویروس کرونا اگر هزار خوبی هم داشته باشد یک بدی دارد و آن این است که ممکن است تنش و دعوا بین والدین و فرزندان زیاد شود.

 قرنطینه شدن یا ماندن در خانه یعنی در شرایطی که یک بیماری وجود دارد و شما ممکن است در معرض آن یا حتی ناقل آن باشید در خانه بمانید و با دیگران در ارتباط نباشید تا دوره بیماری تمام شود یا خودتان به بهبودی کامل برسید.

در این شرایط شما نیاز به سرگرمی دارید و بازی‌های رومیزی که یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیاست می تواند انتخاب خوبی باشد تا شما دست از فضای مجازی بکشید و کنار خانواده اوقات خوشی را سپری کنید.

ما در خبرگزاری فارس تعدادی از این بازی ها را به شما معرفی می کنیم، فقط کافی است گزارش ما را بخوانید و ویدئویی را که برای تان تهیه کرده ایم به دقت ببینید، آن وقت می توانید در خانه این بازی را با همراهی بچه ها و همسرتان انجام بدهید و یک نیم روز تعطیل جذاب و هیجان انگیز برای خانواده تان بسازید.

یکی از این بازی های هیجان انگیز «نه مرسی» است، در این بازی بر خلاف بازی های دیگر بیشترین امتیاز شما را بازنده می کند، در واقع در این بازی هدف این است که با کمترین امتیاز منفی بازی را به پایان برسانید، هر کارت به اندازه شماره ای که روی آن چاپ شده امتیاز منفی دارد.

این سرگرمی در دسته بازی های فکری ارزان برای جمع های 3 تا 7 نفره طراحی شده و مناسب گروه سنی 8 سال به بالا است که با قیمت 30 تا 35 هزار تومان قابل خریداری از شهرکتاب ها و فروشگاه های آنلاین است.

طراحی این بازی آنقدر ساده است که در صورت عدم دسترسی به بسته بازی می توانید با چند برگ کاغذ و تعدادی لوبیا آن را بسازید.

 

محتویات جعبه بازی

این بازی 55 ژتون، 33 کارت شماره گذاری شده از 3 تا 35 و یک دفترچه راهنما دارد، شما بازی را با تعدادی ژتون که در دست دارید شروع می کنید، ژتون ها برای این است که اگر نخواهید کارتی را بردارید بتوانید با پرداخت یک ژتون، از برداشتن آن معاف شوید.

به ازای هر ژتونی که در آخر بازی در دستتان باشد یک امتیاز منفی از شما کم می شود، هر بازیکن در نوبت خود با یک کارت رو شده رو به رو است که می تواند آن را با تمام ژتون هایی که روی آن گذاشته شده، بردارد و یک کارت دیگر رو کند و نوبت را به بازیکن سمت چپ خود بدهد.

بهتر است کارت ها را به ترتیب شماره بردارید چون اگر یک ردیف کارت به شماره داشته باشید، فقط امتیاز منفی کمترین کارت حساب می شود.

 

آماده بازی شوید

قبل از شروع بازی تصمیم بگیرید که قرار است چند دور بازی کنید، اگر بیشتر از یک دور بود برای یادداشت امتیازات منفی هر بازیکن کاغذ و قلم داشته باشید.

کارت ها را خوب بُر بزنید، 9 کارت را جدا کرده و بدون اینکه به آن ها نگاه کنید کنار بگذارید، بقیه 24 کارت را رو به پایین در یک دسته وسط زمین بازی بگذارید.

به هر بازیکن 11 ژتون بدهید (برای بازی 6 نفره بههر بازیکن 9 ژتون و در بازی 7 نفره به هر بازیکن 7 ژتون بدهید)، بقیه ژتون ها را داخل جعبه بگذارید، بازیکنان باید ژتون های خودشان را پنهان کنند تا هر بازیکن نداند که دیگری چند ژتون دارد.

 

روش انجام بازی

هر بازیکن در نوبت خودش می تواند دو کار انجام دهد، یا روی کارت فعال یک ژتون بگذارد و با گفتن «نه مرسی» نوبت را به نفر سمت چپ خود بدهد یا اینکه کارت فعال را بردارد و جلوی خودش بگذارد.

هر بازیکنی که یک کارت را بر می دارد آن را رو به بالا، طوری که همه آن را ببینند جلوی خود می گذارد، کارت هایی که یک ردیف را تشکیل می دهند باید طوری روی هم قرار بگیرند که کمترین شماره بالای همه قرار بگیرد و قسمتی هم از کارت های زیر معلوم باشد.

وقتی یکی از بازیکنان آخرین کارت فعال را بردارد و دیگر کارتی در دسته کارت ها باقی نمانده باشد، یک  دور بازی تمام می شود.

 

شمارش امتیازها

هر کارت جلوی بازیکن به اندازه امتیازی که روی آن نوشته شده امتیاز منفی دارد، اما کارتی که بخشی از یک ردیف شماره های به ترتیب باشد هیچ امتیاز منفی نمی گیرد، ردیف کردن کارت ها میتواند تا مقدار قابل توجهی ازامتیازات منفی را کم کند.

برای اینکه با قوانین بازی بهتر آشنا شوید می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول