اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

این‌ها سال‌ها در خانه مانده‌اند+تصاویر

برای قطع زنجیره ویروس کرونا باید در خانه بمانیم اما گاهی از ماندن در خانه خسته می‌شویم اما غیور مردانی هستند که سال‌هاست در خانه مانده‌اند.

این‌ها سال‌ها در خانه مانده‌اند+تصاویر

خبرگزاری فارس، یاسوج_ نسیم راوند؛ ویروس منحوس کرونا چند ماهی است کل جهان را درگیر کرده و همه به نوعی به مبارزه با این حریف چغر رفته‌اند تا کرونا ویروس را شکست دهند.

یکی از راه‌های شکست کرونا ویروس، ماندن در خانه است، در خانه ماندن واژه‌ای کم‌خرج، کم هزینه و کاربردی.

با شروع کرونا سال ۹۹ را بدون جشن عید به خاطر شرایط کنونی آغاز کردیم و بدون اینکه عزیزانمان را ببینیم تلفنی و تصویری حالشان را پرسیدیم و از سلامتشان جویا شدیم و حالا حالا‌ها باید در خانه بمانیم و فقط در شرایط کاملا اضطرار باید از خانه خارج شویم.

"در خانه ماندن" بیشترین توصیه سازمان جهانی بهداشت به همه کشورهای درگیر کرونا است و در ایران اسلامی هم که مدتی است درگیر این بیماری شده باز در خانه ماندن توصیه می‌شود و خوشبختانه جمع کثیری از مردم این نکته کلیدی را برای قطع زنجیره کرونا ویروس رعایت کرده و زیر سقف امن خانه‌هایشان مانده‌اند.

مردم در خانه ماندند و حتی روز سیزدهم فروردین که طبق یک سنت دیرینه بیرون رفتن از خانه و حضور در طبیعت به یک رسم تبدیل شده باز در خانه بودند.

اما انگار این روزها حوصله‌یمان از در خانه ماندن سر رفته و بسیاری از کسانی که از خانه خارج می‌شوند وقتی علتش خروجشان را می‌پرسیم می‌گویند حوصله‌یمان در خانه سر رفته و از بودن در خانه خسته شده‌ایم.

مردم گاهی از مدت چند روز ماندن در خانه که صرفا برای حفظ جان خودشان توصیه می‌شود خسته شده‌اند!اما عزیزانی هستند که سال‌هاست در خانه مانده و بیرون نیامده‌اند.

 

جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس بزرگ مردانی که روزگاری برای دفاع از مرز و بوم و خاک و ناموس خود پای به میدان و جنگ با دشمن بعثی گذاشتند و اکنون که بیش از ۳۰ سال از جنگ می‌گذرد سوغاتی‌های آن روزها را با خود دارند بدون اینکه از کسی گلایه کنند در تخت‌های خود شب را به روز و روز را به شب می‌رسانند.

غیور مردانی بیش از ۳۰ سال بر روی تخت‌هایشان هستند که اکنون علاوه بر همسران و فرزندان صبورشان، در و دیوار و سقف خانه‌هایشان با آنها انس گرفته‌اند.

به دیدارشان هم که می‌روی آنقدر  بزرگوار و از جان گذشته‌اند که این خدمت بزرگ را کوچک می‌پندارند و می‌گویند با همین شرایط سخت جسمانی که داریم اگر رهبرمان فرمان جهاد دهد باز هم صف اول خدمت هستیم.

و اما تاریخ تا همیشه به وجود چنین مردمانی، چنین انسان‌های والامقامی و چنین افراد صبوری به خود خواهد بالید.

نیمه شعبان بهانه‌ای شد تا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران که چند ماه گذشته در قالب طرح سپاس به دیدار جانبازان و ایثارگران می‌رفت با شیوع کرونا تلفنی حال این عزیزان را جویا شود.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان(عج) و اعیاد شعبانیه از مجاهدت‌های مدافعان سلامت در سنگر مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد و با آرزوی سلامتی برا تک تک ایثارگران گفت: با توجه به شرایط موجود، دیدارها و اجرای طرح سپاس لغو شده اما ارتباط همچنان ادامه دارد و از طریق تماس‌های تلفنی جویای حال خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خواهیم بود.

موسوی با بیان اینکه در مدت فرا رسیدن ماه شعبان و روز جانباز تاکنون با ارتباط تلفنی جویای حال ۴۵۰ نفر از جانبازان عزیز شده‌ایم، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم نتوانستند از خانه بیرون بیایند حال آنکه یک ایثارگر 30 سال است که در خانه مانده و رنج مجروحیت را به جان خریده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید این را هم گفت که جانبازان برای نفس کشیدن از دستگاه استفاده می‌کنند و این‌ همه سختی، بخاطر عزت و آزادی و امنیت این مملکت بوده است که باید قدردان باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید این را هم گفت که ایثارگران حتی‌الامکان تا زمان کنترل ویروس کرونا درخواست‌های خود را از طریق روش‌های غیرحضوری و شماره تلفن "1616" پیگیری کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول