اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت الکلی در فارس به 91 تن رسید

معاون اورژانس استان فارس، از مراجعه 727 بیمار مسموم با الکل صنعتی در طی یک‌ ماهه گذشته در فارس خبر داد و گفت: از این تعداد 91 نفر جان خود را ازدست‌ داده‌اند.

شمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت الکلی در فارس به 91 تن رسید

بهناز رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۲۷ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۶۳۶ نفر تحت درمان و بستری قرار گرفتند.

وی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری، ۹۱ نفر در فارس براثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست داده اند.

رستگار بابیان اینکه 632 مورد از این افراد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تحت مداوا هستند، گفت: پراکندگی مسمومیت در سطح استان پراکنده است، اما آمار شیراز بیش از دیگر شهرهاست.

این پزشک با بیان اینکه سن افراد مسموم شده با الکل اغلب از ۲۰ تا ۴۰ سال است و هم‌اینک تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: الکل متانول یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تأثیر آن بر روی بینایی، کبد و کلیه‌ها بسیار زیاد است.

انتهای پیام/981008/ح

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول