اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| مادران دانشجو درخواست حمایت دارند/ اعتبار، گرفتاری همیشگی حوزه فرهنگ

برخی مادران دانشجو با ثبت سوژه‌ در سامانه فارس من درخواست حمایت کرده‌اند. خبرنگار فارس مطالبه این مخاطبان را از معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم پیگیری کرده است.

فارس من| مادران دانشجو درخواست حمایت دارند/ اعتبار، گرفتاری همیشگی حوزه فرهنگ

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه‌ای با عنوان «مادران دانشجو نیازمند حمایت هستند» در سامانه فارس من خواسته‌اند که برای مادران دانشجو در دانشگاه‌ها مهد کودک دایر شود.

خبرنگار فارس این مطالبه را پیگیری کرده است.

*پیگیری خبرنگار فارس

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این مطالبه، گفت: این موضوع پیش از این هم مطرح بوده است و درباره این موضوع وزارت علوم به دانشگاه‌ها توصیه دارد که حداکثر همکاری و مساعدت را در این باره با دانشجویان داشته باشند.

وی گفت: دانشگاه‌ها هیات امنایی هستند و تصمیمات این چنینی باید در دانشگاه‌ها اتخاذ شود.

غفاری در پاسخ به این سوال که دانشگاه‌ها همواره با مشکل مالی مواجه هستند و در کمبود منابع مالی مسایل این چنینی به حاشیه می رود، گفت: مجموعه‌های خارج از دانشگاه هم باید در این موضوع به کمک دانشگاه بیایند تا این اقدام یک آثار اجتماعی فرهنگی و اقتصادی دارد به سرانجام برسد. در واقع در حالی این موضوعات دارای آثار فرهنگی است اما بیشتر جنبه مالی و اداری دارد و مشکلات این چنینی را در دیگر بخش‌های فرهنگی هم شاهد هستیم.

*گرفتاری همیشگی حوزه فرهنگ

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: موضوعاتی که در قالب اعتبارات دیده نشوند و برای آنها ردیف بودجه در نظر گرفته نشود الزامی نمی‌شوند و در نتیجه برای این کار هم باید فکر جدی شود که حالت اجرایی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنان که همواره معتقد هستم موضوعاتی که در کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌شود اگرچه بسیار خوب و ارزشمند هستند اما تا وقتی که در بودجه دیده نشود اجرایی نمی‌شوند و این گرفتاری همیشگی ما در حوزه فرهنگ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول