اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار کمیسیون امنیت پارلمان عراق درباره اهمال درقبال تداوم حضور آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت و پارلمان عراق هشدار داد: ما مقابل هر دولتی که بخواهد در قبال حضور نیروهای خارجی در عراق کوتاه بیاید، می‌ایستیم.

هشدار کمیسیون امنیت پارلمان عراق درباره اهمال درقبال تداوم حضور آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد رضا» رئیس‌ کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در دو پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار و «الحریر» در منطقه کردستان ابراز نگرانی کرد.

وی در گفت‌وگو برنامه تلویزیونی «الابعاد» در شبکه «العهد»، گفت: ما از آمریکا می‌خواهیم که روابطش با عراق بر اساس احترام باشد نه تحمیل و اجبار. حضور نیروهای آمریکایی در دو پایگاه عین الاسد و الحریر نیز مشکوک است. انتقال قطعات سامانه پاتریوت به عین الاسد بیانگر بقای حضور نیروهای آمریکایی در عراق است و اقدام واشنگتن در نقض حاکمیت عراق موجب شده تا ما در کلیه توافقهایمان با آن، تجدید نظر کنیم.

این نماینده پارلمان عراق افزود: آمریکا از توافقنامه‌ها سوء استفاده کرد و سامانه‌های پدافندی خود را غیرفعال کرد تا ما همچنان به آن نیاز داشته باشیم. آمار عراقی‌های موفق به تجهیز نظامی خود شدند و به آمریکا نیازی ندارند. عراق به هیچ نیروی خارجی در خاک خود نیازی ندارد. 

وی هشدار داد: اگر دولت نیروهای خارجی را از کشور اخراج نکند؛ در سایه استقبال برخی شخصیت‌های سیاسی از حضور آمریکا در خاک عراق، ملت می‌بایست قیام کند و این امر را محقق سازد.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: ما مقابل هر دولتی که بخواهد در قبال حضور نیروهای خارجی در عراق کوتاه بیاید، می‌ایستیم. داعش با کمک آمریکا وارد خاک کشور ما شد. آمریکا دستگاه‌های امنیتی ما را تقویت نکرد و حتی به سرنگونی و سقوط آنها در مقابل داعش کمک کرد. در سال ۲۰۱۴ نیز دولت عراق تحت کنترل و هدایت آمریکایی‌ها بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی تاکنون تحت فشار عراق این کشور را ترک کرده‌اند، افزود که دولت عراق درباره شمار نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور و تجهیزات و ادوات تحت اختیار آنها، اطلاعات دقیقی ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول