اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تئاتری که هیچ وقت تعطیل نیست/هنرمندان تئاتر این روزها ماسک می‌دوزند+فیلم

درست است که سالن های تئاتر تهران این روزها از نفس تماشاگر و بازیگران محروم شده، اما یک عده هنرمندان در همین سالن های تئاتر مشغول تولیدات رایگان مورد نیاز مردم در ایام کرونایی هستند. در تالار حافظ تهران این روزها جمعیتی مشغول کار برای مردم هستند.

تئاتری که هیچ وقت تعطیل نیست/هنرمندان تئاتر این روزها ماسک می‌دوزند+فیلم

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس ـ زهره سعیدی: از اواخر بهمن ماه صحبت کرونا و اپیدمی آن در چین و دیگر کشورها و در نهایت هم نفوذ آن در ایران مطرح شد. از ابتدای اسفند ماه فعالیت سالن های فرهنگی و هنری نیز به منظور نگه داری سلامت جامعه و مردم لغو و سالن ها تعطیل شد اما در این میان همه هنرمندان فعالیت خود را تعطیل نکردند.

یک عده از هنرمندان تئاتر به جای بیکاری در منازل با کارگاه هایی دست به تولید لوازم مورد نیاز مردم در مناطق مختلف کشور زدند هر چند تلاش برای تأمین این مایحتاج از سوی مسئولان صورت می گیرد اما شاهد هستیم که در برخی مناطق لوازم ضدعفونی، ماسک و دستکش و دیگروسایل حتی در بیمارستان ها و درمانگاه ها کمتر وجود داشته و هنوز خیلی از مردم کشور به آنها دسترسی ندارند.

از اسفند ماه گزارش هایی درباره مصطفی بیات و فعالیت دوخت و دوز ماسکش در تماشاخانه سرو و منازلشان در خبرگزاری فارس منتشر کردیم که آخرین‌شان را از اینجا می توانید بخوانید.

حال مطلع شدیم که یکی دیگر از هنرمندان حمید شریف زاده، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون نیز به فعالیت دوخت و دوز ماسک، گان پزشکی پرستاری و توزیع مواد ضدعفونی کننده در تالار حافظ تهران مشغول است. به سراغ او رفتیم و درباره فعالیت هایش پرسیدیم.

 

شریف زاده: ما فعالیت دوخت و دوز ماسک را پیش از عید و زمان شیوع کرونا آغاز کردیم ، یک کارگاهی را یکی از دوستان در شرق تهران در اختیارمان گذاشت ما هم رایگان از خیرین پارچه گرفتیم ، گروهی از دوستانمان هم به ما پیوستند و شروع به کار کردیم و تا همین الان هم مشغول این کار هستیم.

برای توزیع هم بخشی را خودمان توزیع میکنیم و بخشی را به ارگان هایی که مطلع از وضعیت مردم و کمبود امکانات برخی مراکز و بیمارستان ها هستند، می سپریم.

 

 

*الان چه چیزهایی تولید می کنید؟

ما در حال حاضر ماسک و گان رایگان برای کادر درمان تولید میکنیم . الان خیلی افراد و مراکز هستند که از آب گل آلود ماهی می گیرند و بیزینس می کنند و به دنبال سود خود هستند اینها همان هایی است که وقتی چیزی نیاز می شود، احتکار می کنند تا پول خود را در بیاورند دیگر به قدرت خرید مردم توجه نمی کنند.

من الان شرایط را یک نوع جنگ با کسانی می بینم که به دنبال سود خود هستند من درحد توان هر چقدر که بتوانم کمک میکنم الان هم مدام می خواهم توانم را بیشترکنم.

 

*چقدر روزانه تولید دارید؟

ما الان در دو کارگاه مشغول هستیم ، در کارگاه شرق تهران روزی دو ـ سه هزار تولید با 9 چرخ داریم. در کارگاه تالار حافظ با 27 چرخ که دیروز تازه شروع کردیم و آموزش هم به دوستان داوطلب دادیم، هزار و اندی روزانه تولید داریم و بعد هم تولیدات استریل و توزیع می شود .

*شما خودتان هم خیاطی می کنید؟

بله البته من خودم هم خیاطی بلد نبودم آنقدر کار کردم تا یاد گرفتم.

خیلی از خیران هستند که در این ایام به ما مراجعه می کنند و می گویند که ماسک می خواهند و بابت ماسک ها می خواهند پول بدهند، ما هم می گوییم ما ماسک ها را رایگان میدهیم اما از سمت دیگر هم پول جمع میکنیم تا مایع ضدعفونی کننده هم تهیه کنیم و اینها را با ماسک و دستکش یک پک تشکیل می دهیم و توزیع می کنیم.

*چند نفر در کارگاه های شما فعال هستند؟

در کارگاه شرق نزدیک به 50 نفر هستیم و در کارگاه حافظ هم از دیروز نزدیک به سی نفر فعال هستند که البته تازه استارت کار را زدیم.

 

*چطور شد با تالار رودکی به توافق رسیدید و اینجا فعالیت می کنید؟

من خیلی وقت بود که پیگیری میکردم تا در مرکز شهر جایی داشته باشیم، چندین جا با پیشنهاد ما موافقت کردند مثل دوستان حوزه هنری که کارگاهشان را در اختیار ما قرار دهند و هم چند باشگاه ورزشی اما به فکرم رسید که با اتابک نادری تماس بگیرم و به او هم بگویم که او هم کمک کرد و پیشنهاد تالار حافظ را داد چرا که خیاطی هم دارد و بعد هم با مدیریت تالار رودکی صحبت کرد و آنها هم استقبال کردند.

آنها چهار چرخ خیاطی در اختیار ما قرار دادند که روز بعد هم بیست چرخ دیگر اضافه کردند دیگر اینطور شد که هر فردی یک گیشه را گرفته و واقعا از جان و دل بچه ها کار می کنند. 

*باز هم به نیرو و کمک نیاز دارید؟

بله حتما نیاز داریم منتها یک عده مردم می ترسند بیایند و حضور پیدا کنند با اینکه این روزها خیابان ها خیلی شلوغ شده یک عده احساس می کنم بی جهت هم بیرون هستند منتها باز هم نیاز داریم که به ما کمک شود و تولیداتمان را بیشتر کنیم.

این شعار در خانه بمانیم هم شاید این روزها بی معنی شده است با این حجم جمعیت  خیلی جواب نمی دهد اینطور پیش برود فکر میکنم تا آخر عمر درگیر کرونا هستیم.

 

مردم علاقه مند از خیر و خیاط و تولید کنندگان پارچه تا سایر اقلام می توانند به کمک ما و دوستانمان بیایند و درصورت نیاز نیز با ما همراه شوند . 

در نهایت کرونا یک بدی هایی داشت و یک خوبی هایی. در اینروزها فهمیدیم روی چه کسانی می توانیم حساب کنیم و با چه کسانی می توانیم در موقع بحران همراهی کنیم.

*از هنرمندان هم کسانی بودند که شما را یاری کرده باشند؟

بله خب همانطور که گفتم مثلا همین مجموعه بنیاد رودکی و مدیران همراهشان، اتابک نادری در مرکز هنرهای نمایشی. بسیاری از دوستان هنرمند هم در فضای مجازی این مدت کمک ما بودند، اما اینکه شخص خاصی را هم بگویم که کار جدی به او سپرده باشم، نبوده است. واقعا باید این روزها یک کاری انجام بدهیم و الان وقتش است برای همین باید کنار هم به مردم کمک کنیم.

 

 

 


هنرمندان و مردم علاقه مند در هر زمینه ای از دوخت و دوز با چرخ خیاطی تا خیرین و کمک پارچه و سایر وسایل ضدعفونی کننده و توزیع می توانند با ادرس اینستاگرام hamidsharifzadeh تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول