اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

جلالی: اصرار آمریکا بر تداوم یکجانبه‌گرایی جهان را با فاجعه انسانی مواجه کرده است

سفیر ایران در مسکو سردمداری دولت آمریکا در مخالفت با بیانیه پیشنهادی روسیه برای لغو تحریم‌های کشورهای درگیر با کرونا را مصداق بارز سیاست‌های یکجانبه و غیر واقع بینانه تصمیم گیران آمریکایی خواند.

جلالی: اصرار آمریکا بر تداوم یکجانبه‌گرایی جهان را با فاجعه انسانی مواجه کرده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در توئیتی به زبان روسی که در توئیتر سفارت ایران در مسکو منتشر شد٬ نوشت: «در شرایطی که تداوم ویروس کرونا دنیا را در معرض خطر رکودی بدتر از سال ٢٠٠٨ قرار داده است٬ اصرار ایالات متحده آمریکا بر تداوم سیاست‌های یکجانبه مبنی بر اعمال تحریم‌های اقتصادی همراه با تروریسم پزشکی علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای تحت تحریم، جهانیان را با بحران جدی دیگری تحت عنوان فاجعه انسانی مواجه کرده است.»

وی افزود: «سردمداری دولت ایالات متحده آمریکا در مخالفت با بیانیه پیشنهادی اخیر روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای لغو تحریم‌های تمامی کشورهای درگیر مبارزه با بیماری کرونا مصداق بارز سیاست‌های یکجانبه و غیر واقع بینانه تصمیم گیران آمریکایی است».

گفتنی است٬ بیانیه پیشنهادی روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مخالفت آمریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا، گرجستان و اوکراین رد شد. این بیانیه فراخوانی برای لغو تحریم‌های تمامی کشورهای درگیر مبارزه با بیماری کرونا بود.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز (جمعه) ۱۵ فروردین ماه نیز در رشته توئیتی نوشت: جامعه جهانی در یک سو و ایالات متحده در سوی دیگر قرار گرفته است.

وی افزود: در شرایطی که مقامات برخی از کشورهای جهان و دبیرکل سازمان ملل درخواست کرده اند تحریم‌ها علیه کشورهای درگیر مقابله با بیماری کرونا لغو شود، مقاومت مقامات آمریکایی در برابر این درخواست‌های بشردوستانه غیر طبیعی به نظر می رسد و شاید بیانگر این واقعیت باشد که منافع ملی آمریکا در تضاد با منافع ملل جهان است و سیاست خارجی ایالات متحده حتی نقش سازمان ملل در حل مشکلات جهانی را به سخره گرفته است.

سفیر ایران عنوان کرد: درخواست‌های بشردوستانه اخیر یک بار دیگر ماهیت غیر انسانی و غیر اخلاقی استفاده ابزاری از تحریم ها به ویژه تحریم های یکجانبه را نشان داد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول