اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن | تشدید اختلافات در دولت «هادی» و نامه اعتراضی ۱۲ وزیر

در پی استعفای سه وزیر دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی»، دوازده وزیر در نامه‌ای به هادی اعتراض خود به اقدامات نخست‌وزیر را اعلام کردند.

یمن | تشدید اختلافات در دولت «هادی» و نامه اعتراضی ۱۲ وزیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دوازده وزیر دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که در ریاض مقیم است و عدن در جنوب یمن را پایتخت موقت دولت خود می‌داند، در نامه‌ای به وی خواستار توقف اقدامات «عبدالملک معین» نخست‌وزیر، علیه وزرا شدند.

شبکه الجزیره گزارش کرد که وزرای یمنی در نامه خود آورده‌اند که اختلاف بین نخست‌وزیر و وزرا باعث تضعیف دولت هادی و اعتماد شهروندان به آن شده است.

این دولت که مورد حمایت ریاض است، فقط اداره چند استان جنوبی یمن را بر عهده دارد که در برخی از این استان‌ها مثل عدن،‌ با شبه‌نظامیان وابسته به امارات نیز بشدت دچار اختلاف است و همین امر، تسلط آن بر استان‌های جنوبی را نیز متزلزل و سست کرده است.

در این نامه همچنین آمده است که اقدامات نخست‌وزیر پایه و اساس قانونی ندارد و دولت تقریبا فلج شده است و دولت از چند ماه پیش برگزاری نشست‌ها را متوقف کرده و دیگر در مدیریت بسیاری از پرونده‌ها مشارکت ندارد.

وزرای همچنین تأکید کردند که تصمیماتی که نخست‌وزیر درباره عزل وزرا اتخاذ می‌کند، خارج از اختیارات اوست و این امر به حوزه اختیارات رئیس‌جمهور مربوط می‌شود و همین امر مشکلاتی را در دولت به وجود آورده است.

اخیرا سه وزیر دولت هادی اعم از «العزی شریم» وزیر آب و محیط زیست، «صالح الجبوانی» وزیر حمل‌‌ونقل و «نبیل الفقیه» وزیر خدمات مدنی و بیمه در اعتراض به عملکرد نخست‌وزیر استعفا کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول