اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کلید طلایی خوشبختی یک خانواده؛ انس روشندل سیرجانی با قرآن و کشاورزی

منصور حسن‌زاده نابینای روستایی از 70 سال بهار عمرش 45 سال را در نابینایی به‌سر می‌برد، کارگر مجتمع مس سرچشمه بوده که به علت حادثه، چشمان خود را در سال 54 از دست می‌دهد و اما بیکار نمی‌نشیند و به حفظ قرآن کریم و کار کشاورزی روی می‌آورد.

کلید طلایی خوشبختی یک خانواده؛ انس روشندل سیرجانی با قرآن و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، در 70 سال بهار عمرش 45 سال را در نابینایی به‌سر می‌برد، کارگر مجتمع مس سرچشمه بوده که به علت حادثه، چشمان خود را در سال 54 از دست می‌دهد و اما بیکار نمی‌نشیند و به حفظ قرآن کریم و کار کشاورزی روی می‌آورد.

گزارش خود را به‌عنوان تلاش و کوشش و عبادت این روشندل بی‌ادعا و بی‌ریا در هر مرحله از زندگی‌اش تنظیم کردم و هنگام فعالیت کشاورزی در باغی که خود بنا نهاده بود، رسیدم باغ او در روستای درک بخش پاریز شهرستان سیرجان بود او خانه‌ای دارد و همسرش هم به امور خانه می‌پردازد؛ 4 فرزندش که دو دختر و دو پسر هستند هرکدام برای خود خانواده تشکیل داده‌اند.

 

 گفت‌وگوی خود را با منصور حسن‌زاده روشندل مورد گزارشم آغاز کردم، از سرگذشت خود و مدرک تحصیلی فوق‌دیپلمش در رشته فنی در دهه 50 گفت و اظهار داشت: فوق‌دیپلم رشته فنی‌ام را در کرمان گرفتم آن زمان فوق‌دیپلم آن هم در رشته فنی خیلی مدرک بالایی بود و پس از اتمام تحصیل در مجتمع مس سرچشمه که نزدیک به محل زندگی بود استخدام شدم اما بیش از دو سال از اشتغال و مهندسی‌ام گذشته بود که حادثه برش آهن مرا نابینا کرد، اما نشستن در خانه را نخواستم و مشغول تمرین کار با وضعیت نابینایی‌ام شدم تا اینکه در اوقات فراغت هم به کمک خانواده به حفظ قرآن پرداختم.

به این اعتقاد هر مشکلی را با قرآن این کتاب خدا حل می‌کنم

حسن‌زاده ادامه داد: 17 جزء قرآن را حفظم و همیشه مروری هم بر محفوظات دارم تا مبادا فراموش شوند وحتی همسر و فرزندان هم در اوقات پیش آمده در کنارم به قرآن کریم گوش می‌دهند و همراهی می‌کنند و من معتقدم هرچه داریم از قرآن است و به این اعتقاد هر مشکلی را با قرآن این کتاب خدا حل می‌کنم.

این روشندل که در نمازش هرگز غافل نبوده، امام جماعت مسجد پاریز هم هست و مردم او را قبول دارند و از کار و تلاشش و الگو بودنش حرف می‌زنند.

 

این مرد روشندل همراه با برخی کشاورزان روستای خود کار می‌کند و حتی بر اساس تمرین و تجربه، به کاشت درختان در باغ می‌پردازد و در هوای خوش روستا از زندگی خود راضی و مسرور است.

حسن‌زاده که در سال 56 و 57 همراه مردم پاریز در اعتراض و تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی شرکت می‌کرد و در خصوص دشمنان نظام اسلامی هم حرف دارد، اظهار کرد: از زمان رسول‌الله تا ائمه و حال که امام و رهبری پرچمدار اسلام ناب محمدی هستند، این دشمنان علیه اسلام ایستادند، وظیفه ما مقابله با این دشمنان است.

وی ادامه داد: اگر ما و همانند من از نعمت دیدن محروم هستیم می‌توانیم با استعدادهای درونی خود و کار و تلاش به موفقیت برسیم  و تاکید می‌کنم که اگر استعدادهای درونی خودشان را بیابند، هیچ‌وقت نابینایی مانع موفقیت نیست.

 

خوشحال هستم که با این روحیه عبادت و تلاش همسرم زندگی می‌کنم

پوران فیروزی همسر این روشندل ابراز داشت: من خیلی خوشحال هستم که با این روحیه عبادت و تلاش همسرم زندگی می‌کنم و خود را خوشبخت می‌دانیم و حتی هم من و هم فرزندانم روحیه عبادت و تلاش را از این مرد یاد گرفتیم و الگوی ما است.

علی حسن‌زاده فرزند منصور حسن زاده نیز گفت: هرچه در زندگی دارم از دعای پدر و الگو بودنش در عبادت و کار و زندگی است.

و اما اهالی روستا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره خصوصیات و تلاش این روشندل می‌گویند «ای کاش همه می‌آمدند و می‌دیدند نتیجه کار و تلاش برای انسان چیست ما که درس گرفتیم».

انتهای پیام/80015/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول