اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کشف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در نخستین ماه سال جاری

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان از کشف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در نخستین سال جاری خبر داد.

کشف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در نخستین ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ علی احمدپور امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال‌جاری پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در تعامل با سایر ارگان‌های ذیربط بیش از ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کرده اظهار کرد: اعتیاد هزینه‌های زیادی را به خانواده تحمیل می‌کند و از طرف دیگر به خاطر کاهش فعالیت اقتصادی فرد معتاد و همین‌طور نیاز شدید و روز افزون او به تهیه مواد، باعث سوق داده شدن فرد به سمت اعمال مجرمانه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد زندانیان کشور به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با مواد مخدر هستند افزود: اعتیاد در تمام گروه‌ها و طبقات اجتماعی از نیازمندان و توانگران، تحصیل کرده‌ها و غیر تحصیل کرده‌ها شیوع داشته و رو به گسترش است.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری موفق به انهدام چهار باند تهیه و توزیع مواد مخدر شده، گفت: با تجهیزات نوین می‌توان سرعت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را افزایش داد و انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر کنونی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

احمدپور با اشاره به افزایش مصرف ماده مخدر تریاک به واسطه شیوع بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: مصرف تریاک نه‌تنها جنبه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را ندارد بلکه می‌تواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی شده و فرد را مستعد به ابتلا به این بیماری منحوس کند.

وی با بیان اینکه تریاک توان درمان اصل بیماری کرونا را نداشته و فقط به واسطه داشتن آلکالوئیدهای موجود در آن منجر به خاموش شدن علائم بیماری می‌شود، گفت: در همین راستا شخص بیمار متوجه پیشرفت بیماری خود نخواهد شد و دوره طلایی درمان را از دست خواهد داد.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و توصیه معظم له بر اقتدار توأم با رأفت و عدالت، بیان کرد: رویکرد پلیس تحقق انتظارات مقام معظم رهبری است، به‌گونه‌ای که پلیس تلاش دارد برای آحاد مردم مأمن و پناهگاه باشد.

احمد پور با تاکید بر اینکه پلیس در مقابل هنجارشکنان با قاطعیت و اقتدار ظاهر می شود و به هیچ عنوان در پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی کوتاه نمی‌آید، افزود: نیاز است که آحاد جامعه و اقشار اجتماعی اعم از ائمه جماعت، نخبگان و فرهیختگان تعامل سازنده و مستمر خود را با پلیس حفظ کرده چرا که این مهم علاوه بر اینکه به ارتقاء سرمایه اجتماعی پلیس کمک می‌کند در تسهیل اجرای ماموریت ها نیز مؤثر است.

وی با تشکر از زحمات کلیه دستگاه‌های ذیربط دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: با توسل بر ولایتمداری، روحیه جهادی، مهارت محوری، حرفه گرایی و همچنین تجهیزات به روز می‌توان روند پیشگیری و مقابله با مواد مخدر را سرعت داد و در این مسیر باید با تکیه بر ابتکار عمل و نوآوری نیز به صورت جدی تری با ورود مواد مخدر به کشور مبارزه کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول