اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نگرانی سهامداران از تشکیل صف‌ فروش با منفی شدن بورس وال استریت

در دقایق پایانی معاملات شب گذشته بورس وال استریت شاهد از بین رفتن یک باره روند صعودی شاخص‌های بازار سهام آمریکا بودیم که این مسئله نشان می‌دهد، بسیاری از سهامداران هنوز نگران شکل‌گیری دوباره یک روند منفی در وال استریت هستند.

نگرانی سهامداران از تشکیل صف‌ فروش با منفی شدن بورس وال استریت

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در دقایق پایانی معاملات شب گذشته بورس وال استریت، یک باره روند صعودی به طور کامل از بین رفت و این مسئله نشان می‌دهد که سهامداران نگران بروز خطر دوباره سقوط بورس وال استریت، هستند.

دلیل این نگرانی بی‌ثباتی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

در معاملات روز گذشته در حالی که شاخص S&P500 سه و نیم درصد رشد کرده بود، به یک باره تمام این رشد مثبت را از دست داد و در دقایق پایانی 0.16 درصد منفی شد.

دلیل رشد این بود که در برخی مناطق آمریکا، از جمله نیویورک که شاهد شیوع گسترده کرونا بودیم، روز گذشته میزان مبتلایان و مرگ و میر کاهش یافت و همین امر معامله‌گران بازار سهام را خوشبین کرده بود.

البته بخش قابل توجهی از رشد شاخص‌های بورس وال استریت، طی روزهای گذشته به دلیل فعال شدن بسته دو هزار میلیارد دلاری دولت و کنگره آمریکا، برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور، بوده است.

علیرغم این کاهش میزان ابتلا در برخی مناطق آمریکا و آغاز اجرای بسته کمک دو هزار میلیارد دلاری برای حمایت از اقتصاد در این کشور اما بسیاری از سهامداران هنوز با شک و تردید به روند بازارهای مالی در آمریکا نگاه می‌کنند و هنوز مطمئن نیستند که روند رشدی که پس از سقوط سنگین بورس آمریکا آغاز شده، پایدار باشد.

با اینکه طی روزهای گذشته بورس آمریکا، تا حدودی مثبت بود، اما شاخص‌های اصلی نظیر S&P500 هنوز نسبت به روزهای خوب خود نظیر 19 فوریه 20 درصد پایین‌تر است.

شاخص S&P500 به طور متوسط نسبت به روز 19 فوریه 26 درصد پایین آمده است.

اسکات ورن، استراتژیست ارشد مؤسسه ولز فارگو، در سنت لوئیس آمریکا، می‌گوید: سهامداران نسبت به پایدار بودن روند رشد روزهای گذشته، بدبین هستند.

وی هشدار داد: شرایط هنوز آسیب پذیر است. اگر اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا بدتر شود بازار این مسئله را اصلا دوست نخواهد داشت و از طرف دیگر دولت هم نمی‌تواند با سرعت کافی بسته حمایتی را به دست فعالان اقتصادی برساند و این خود یکی از مشکلات جدی است.

با توجه به اینکه هنوز هیچ توافقی در حوزه بازار نفت بین روسیه و عربستان هم شکل نگرفته، شاخص‌های سهام مربوط به شرکت‌های این حوزه هم 40 درصد نسبت به گذشته پایین آمده است.

از روز 19 فوریه 10 نماد برتر وال استریت و گران قیمت‌‌ترین شرکت‌های حاضر در بورس آمریکا، در مجموع یک هزار میلیارد دلار از ارزش واقعی خود را از دست داده‌اند.

البته یکی از این شرکت‌ها فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت بود که استثنائا ارزش بازار آن از روز 19 فوریه 12 میلیارد دلار افزایش داشته است.

مؤسسه ال‌پی ال فایننشال، اعلام کرده است که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، بورس آمریکا، هنوز آسیب پذیر است، چرا که سهامداران منتظر یک نشانه هستند که به آنها ثابت کند اوضاع شیوع ویروس کرونا، در آمریکا بدتر نخواهد شد.

این مؤسسه در گزارش خود اعلام کرده است، ما همچنان منتظر آن هستیم که ببینیم شیوع کرونا در آمریکا به بیشینه خود رسیده که این مسئله باعث می‌شود سهامداران نسبت به شروع دوباره فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا خوش بین شوند و امیدوار باشند در نیمه دوم سال جاری شاهد رشد قدرتمند اوضاع اقتصادی در آمریکا باشیم.

این مؤسسه تاکید کرده است: ممکن است در شرایط کنونی، شاهد سقوط شاخص‌های بورس آمریکا و رسیدن دوباره آنها به کمینه خود در ماه مارس باشیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول