اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

توقف 75 تا 100 درصدی پروازهای برخی فرودگاه‌های کشور به دلیل کرونا

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: با شیوع کرونا در برخی فرودگاه های کشور هیچ پروازی انجام نمی‌شود. در برخی فرودگاه ها بیش از ۹۰ درصد پروازها کاهش یافته است و در برخی دیگر از فرودگاه‌ها ۷۵ درصد پروازها کاهش یافته است.

توقف 75 تا 100 درصدی پروازهای برخی فرودگاه‌های کشور به دلیل کرونا

رضا جعفر زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت ضدعفونی فرودگاه ها و کنترل بیماری و پایش مسافر در فرودگاه ها اظهار داشت: همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و همچنین شرکت‌های هواپیمایی ارسال و بر اجرای دقیق آن تاکید شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در ارتباط با تب سنجی مسافر هنگام ورود به فرودگاه، ضدعفونی سطوح دارای استعداد جذب ویروس و همچنین نحوه بکارگیری منابع انسانی و چگونگی حضور آنها در دفاتر، موارد طبق پروتکل های وزارت بهداشت مورد تاکید قرار گرفته است.

جعفرزاده بیان کرد: همچنین در پروازهای بین‌المللی ضدعفونی هواپیما و پایش مسافر از نظر بیماری کرونا به دقت انجام می شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مجموعه‌های ستادی مبارزه با کرونا در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و همچنین شرکت‌های هواپیمایی فعال است و جلسات مختلف در این باره به صورت مستمر برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: همچنین به صورت متناوب جلساتی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود تا از نظر شدت و ضعف عمل، در خصوص مقابله با این ویروس، اطلاعات به روز شود و مشکلات احتمالی در این حوزه رفع شود؛ همچنین در باره چگونگی حضور نیروها در فرودگاه ها و شرکت‌های هواپیمایی موارد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: بدین ترتیب مسافری که هیچ یک از علائم کرونا را نداشته باشد امکان ورود به هواپیما را دارد.

* توقف 75 تا 100 درصدی پروازها در برخی فرودگاه های کشور

جعفرزاده درباره کاهش پروازها توضیح داد: هنوز گزارش نهایی آنالیز کاهش پروازها به دست من نرسیده است اما در برخی فرودگاه ها هیچ پروازی انجام نمی‌شود. در برخی فرودگاه ها بیش از ۹۰ درصد پروازها کاهش یافته است و در برخی دیگر از فرودگاه‌ها ۷۵ درصد پروازها کاهش یافته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به هر حال آن دسته از مسافرانی که تا قبل از شیوع کرونا از مدل حمل و نقل هوایی برای سفرهای زیارتی و سیاحتی استفاده می کردند به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا در مورد عدم انجام سفر توجه کردند و به این ترتیب سفرهای هوایی کاهش یافته است ضمن آنکه مراکز سیاحتی و زیارتی نیز برای قطع زنجیره ویروس کرونا هیچ خدماتی انجام نمی دهند و همین امر موجب کاهش تقاضای حمل و نقل هوایی شده است.

* اعلام خسارت شرکت‌های هواپیمایی از کرونا به وزارت راه و شهرسازی

جعفرزاده اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه دارد خسارت شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش مسافران را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند که در این باره این کار انجام شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در این باره جلساتی با شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد و میزان خسارت احصا و به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

به گزارش فارس پیش از این دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی میزان خسارت شرکت‌های هواپیمایی بابت عدم انجام پروازها را رقم سه هزار میلیارد تومان تا ۱۵ فروردین ۹۹ اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول