اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نیاز روزانه استان قم به 250 هزار ماسک

فرماندار قم گفت: روزانه حدود 250 هزار ماسک، مصرف استان است، ولی ظرفیت تولید ماسک در قم به این مقدار نیست.

نیاز روزانه استان قم به 250 هزار ماسک

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی حیدری ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به تولید ماسک در استان قم اظهار کرد: هنوز در تامین ماسک در استان مشکل وجود دارد، روزانه حدود 250 هزار ماسک، مصرف قم است، ولی ظرفیت تولید ماسک در استان به این مقدار نیست.

وی ادامه داد: نانوایی‌ها، نیروهای امدادی، پمپ‌بنزین‌ها، کادر درمان و بهداشت، کشتارگاه‌ها، کارخانه‌ها، اتحادیه کارگران ساختمان جزو اقشاری بودند که ماسک در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

فرماندار قم افزود: 360 هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار گرفت، البته این رقم شامل ماسک‌های اهدایی از مراکز مختلف به این دانشگاه نمی‌شود، بیشترین مصرف ماسک استان در بخش بهداشت و درمان است و ماسک‌های اهدایی به دانشگاه علوم پزشکی قم تحویل داده شد.

حیدری با اشاره به افزایش ظرفیت تولید ماسک در استان قم اظهار کرد: طی روزهای اخیر یک دستگاه جدید تولید ماسک در استان راه اندازی شد که ظرفیت تولید آن روزانه 100 هزار ماسک است و در صورت فعالیت کامل این دستگاه بخشی از کمبودها در این زمینه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: هنوز ماسک به اندازه کافی در استان قم وجود ندارد، البته نیاز نیروهای بخش بهداشت و درمان قم به ماسک تامین شده است ولی  باید دانشگاه علوم پزشکی قم، سهم استان در این زمینه را از وزارت بهداشت مطالبه کند.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: از روز 23 فروردین با بازگشایی برخی دیگر از صنوف استان نیاز به ماسک در قم افزایش می‌یابد و باید برای افزایش تولید ماسک در استان تلاش کرد.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول