اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

حضور بیش از پنج هزار روحانی و طلبه در خدمت‌رسانی به مردم در مقابله با کرونا

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران از حضور بیش از 5 هزار روحانی و طلبه در عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: ایران با وجود تمامی تحریم‌ها از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کروناست.

حضور بیش از پنج هزار روحانی و طلبه در خدمت‌رسانی به مردم در مقابله با کرونا

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه قرارگاه فرهنگی معنویت و سلامت  که با حضورسردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ، جمعی  از معاونین و هیئت رئیسه نمایندگی  و از طریق ارتباط زنده و مذاکرات تصویری با مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نیروها و سپاه های استانی برگزار شد، با تبریک ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و تقدیر و تشکر از تلاشهای مجاهدانه و خستگی ناپذیر کادر درمانی و پزشکی در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی معنویت و سلامت نمایندگی ولی فقیه در سپاه در کنار قرارگاه هایی که به منظور رسیدگی به امور درمان و سلامت در سپاه تشکیل شد، با هدف پیگیری امور معنوی ، روحی و انگیزشی و اقدامات جهادی آغاز به کار کرد.

وی همراهی با سنگر نشینان عرصه بهداشت و سلامت و ایفای نقش در تمامی عرصه های خدمت گذاری،کمک به بیماران اعم از همراهی و انجام امور در بیمارستان، نقاهتگاه و حتی منازل، ادای وظایف شرعی نسبت به متوفیان با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام امور تغسیل، تکفین و سایر امور شرعی ونیز خدمتگزاری به خانواده های متوفی، بیماران و کسانی که در این حادثه آسیب های روحی و روانی دیده اند را از اهداف ایجاد قرارگاه معنویت و سلامت برشمرد و تصریح کرد: به فضل الهی و با همت و مجاهدت روحانیون و طلاب در اقصی نقاط ایران اسلامی امروز اقدامات مهم و موثری در کاهش الام و مشکلات مردم در مقابله با کرونا صورت گرفته است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه اقدامات قرارگاه معنویت و سلامت نمایندگی ولی فقیه در سپاه  ذیل قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح صورت می پذیرد، گفت:همان گونه که در دوران دفاع مقدس، روحانیت نقش پیشتازی در جبهه ها را ایفا می‌کرد و حضوری سنگر به سنگر برای روحیه بخشی و اقدامات دینی و تبلیغی داشت؛ در این مقطع نیز روحانیون و طلاب ما با رعایت تمامی موازین و اصول بهداشتی به ایفای نقش موثر در همراهی و کمک به مردم می پردازند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بنا بر آیات قران  بلایا می توانند فرصتی برای بیدار شدن افراد و جوامع باشند، گفت: امروز همگان شاهدند که دنیای غرب و دشمنان ما که روزگاری با حجم گسترده تبلیغات و جنگ روانی، قدرت نمایی می کردند، به چه روزی افتاده اند؛ تا آنجا که به سرقت لوازم بهداشتی از یکدیگر می پردازند و آشکارا به ناتوانی خود اذعان دارند ، درحالیکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تمامی تحریم ها و مشکلات ؛ امروز از موفق ترین کشورها در مقابله با ویروس کرونا است.

وی افزود: در شرایطی که کشورهای به ظاهر پیشرفته ناتوان و مستاصل برابر مشکلات بوجود آمده، دفن اجساد به صورت جمعی و نگهداری آنان در کانتینر ها را به وضوح بیان می کنند، متوفیان این بیماری در کشور ما با رعایت تمامی شئون دینی خاکسپاری می شوند.

فرمانده قرارگاه معنویت و سلامت سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که دفاع مقدس پایان یافت و افتخارش برای سنگر نشینان انقلاب و ملت ایران باقی ماند، این امتحان نیز به فضل الهی به پایان خواهد رسید؛ اما "مقاومت و ایستادگی" و "همراهی و ملازمت" ملت ایران با نگاه دینی نقطه درخشان دیگری را در کارنامه زرین نظام اسلامی و ملت ایران رقم خواهد زد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در این نشست با اشاره به حضور بیش از 5 هزار روحانی و طلبه در عرصه خدمت رسانی به مردم در مقابله با کرونا، بر ضرورت تداوم خدمات و حضور بیش از پیش روحانیون و طلاب در عرصه خدمت رسانی و کمک به مردم و نیز تمامی حوزه هایی که می توان موثر واقع شد؛ تاکید کرد.

سردار عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه نیز در این نشست با بیان اینکه ویروس کرونا عرصه های جدید فعالیتی را بروز و ظهور داد  که پزشکان و پرستاران در خط مقدم این مبارزه بودند ، گفت: امروز شاهدیم که روحانیون نیز در کنار تلاشگران عرصه سلامت همچون  دوران دفاع مقدس که سنگر به سنگرحضور داشتند و انرژی معنوی و  روانی به رزمندگان تزریق می‌شد، حضور دارند.

وی افزود: امروز روحانیون و طلاب مخلص و جهادگر با تدبیر نماینده محترم ولی فقیه در سپاه ، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور دارند تا  خلأهای موجود در خدمت رسانی  و رسیدگی به بیماران را پر کنند.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه حضور مجاهدانه  چندین هزار روحانی و طلبه پاسدار و بسیجی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را افتخاری برای سپاه و مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه توصیف کرد و گفت: این اتفاق مهم که روحانیون علاوه بر مراکز درمانی، در جای جای کشور در عرصه خدمت‌رسانی به مردم در مقابله با کرونا حضور مجاهدانه داشتند گویای این است که روحانیت همچنان در خط مقدم در هر عرصه و هر شرایطی هستند.

در ادامه این جلسه مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نیروها و سپاه های استانی به ارائه گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته پرداختند.

بنا بر این گزارش، تبدیل مساجد به پایگاه هایی برای خدمت رسانی همه بعدی به مردم، همراهی با بیماران و مراقبت ها از خانواده های آنان تا زمان ترخیص،تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و بسته های معیشتی برای نیازمندان، حضور طلاب در آرامستان‌ها و ماموریت تغسیل، تکفین و سایر امور شرعی، سرکشی به خانواده‌های متوفیان و انجام امور جهادی در پاکسازی محیطی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن از جمله اقدامات رده‌های نمایندگی در قالب قرارگاه معنویت و سلامت بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول