اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ثبت بیش از 100 گزارش تخلف در مورد کرونا در سامانه سجام گیلان

معاون امور اجتماعی رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر استفاده از حداکثر ظرفیت‌های مردمی باهدف مواجهه مناسب با ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: بیش از 100 گزارش تخلف در سطح استان توسط دیده‌بانان استان گیلان در سامانه سجام قوه قضاییه ثبت‌شده است.

ثبت بیش از 100 گزارش تخلف در مورد کرونا در سامانه سجام گیلان

جان احمد آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به همگامی دستگاه قضا با ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: با عنایت به تأکید رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر همکاری همه‌جانبه دستگاه قضایی با ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در اقدامی نوآورانه و به‌منظور حمایت از اقدامات و مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، «صفحه ویژه گزارش‌های کرونا» را در سامانه سجام قوه قضاییه به آدرس sajam.scpd.ir فعال کرد.

وی با بیان اینکه همه شهروندان و آحاد مردمی می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام نسبت به ثبت تخلفات اقدام کنند، افزود: خوشبختانه این موضوع با استقبال مردمی مواجه و گزارش‌های زیادی در این خصوص واصل‌شده است.

معاون امور اجتماعی رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت دیده‌بانان پیشگیری تصریح کرد: با ورود ویروس کرونا به کشور و آماده‌باش تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و استفاده حداکثری از امکانات، تجهیزات و نیروهای مردمی به‌منظور کنترل این ویروس، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز از ظرفیت دیده‌بانان پیشگیری که به‌صورت داوطلبانه با دستگاه قضایی همکاری دارند برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس کمک گرفت.

آقایی با بیان اینکه طی فراخوانی از دیده‌بانان درخواست شد تا نسبت به ارسال گزارش پیرامون تخلفات مرتبط با ویروس کرونا در سامانه سجام قوه قضاییه به شرح احتکار، گران‌فروشی و هرگونه تخلف در توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز مردم از قبیل ماسک، دستکش، الکل و ژل ضدعفونی بپردازند، افزود: این افراد درباره تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها و مراکز عرضه نان با توجه به موارد مندرج در صفحه ویژه گزارش‌های کرونا و سایر موارد یا تخلفاتی که به‌صورت عمده منجر به شیوع بیماری کرونا می‌شود اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه آحاد مردم و شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را به سامانه سجام قوه قضائیه به نشانی Sajam.scpd.ir ارسال تا توسط کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مورد صحت سنجی و اقدام لازم قرار گیرد، گفت: گزارش‌های با فوریت به دستگاه یا سازمان‌های متولی امر ارسال و دادستان آن شهرستان به‌عنوان مدعی‌العموم بر عملکرد آن دستگاه و یا سازمان مسئول در جهت اقدامات لازم در راستای گزارش دیده‌بان، نظارت و پیگیری خواهد کرد تا گزارش منتج به نتیجه گردد.

معاون امور اجتماعی رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه برخی از تخلفات پس از ارجاع فوری به بازرسان صنوف و اتحادیه‌های مرتبط سریعاً اصلاح و رفع شده، افزود: در برخی موارد باوجود پیگیری مکرر اقدام اصلاحی لازم صورت نمی‌گیرد که نیازمند اقدام سریع و قاطع دادستان‌های محترم در برخورد با متخلفان است که هماهنگی لازم در این خصوص با دادسراهای سراسر استان به‌عمل‌آمده است.

آقایی با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار نفر در گیلان در سامانه سجام قوه قضاییه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این افراد که اصطلاحاً دیده‌بان پیشگیری نامیده می‌شوند در ۷۰ هسته عادی و تخصصی ساماندهی شده‌اند.

وی از حضور مکرر و نامحسوس دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در نانوایی‌های سطح استان خبر داد و تصریح کرد: برابر دستورالعمل‌های بهداشتی کشوری اگر خبازی های سطح شهر رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا نداشته باشند در رصد نامحسوس دیده‌بانان این معاونت قرار می‌گیرند و برابر هماهنگی‌های قضاییه عمل‌آمده با ایشان برخورد قانونی خواهد شد.

معاون امور اجتماعی رئیس‌کل دادگستری گیلان با درخواست از همه مردم مبنی بر رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان به‌منظور شکست این ویروس، گفت: از برخی از مسؤولان شهری و استانی نیز انتظار داریم از هرگونه اظهارنظر غیر کارشناسانه که باعث ایجاد استرس در بین مردم می‌شود، خودداری کنند و همه باید پایبند به اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا باشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول