اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ریاض: درخواست برای برگزاری نشست اوپک پلاس در راستای توازن بازار است

ریاض اعلام کرد: فراخوان عربستان برای برگزاری نشست اضطراری گروه اوپک پلاس، تلاشی برای رسیدن به یک توافق عادلانه برای بازگرداندن توازن به بازارهای نفتی است.

ریاض: درخواست برای برگزاری نشست اوپک پلاس در راستای توازن بازار است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، کابینه عربستان در بیانیه ای اعلام کرد فراخوان عربستان برای نشست اوپک پلاس، در ادامه تلاش های قبلی این کشور برای ایجاد توازن و ثبات در بازار است.

در این بیانیه آمده است، «فراخوان عربستان برای برگزاری نشست اضطراری گروه اوپک پلاس، تلاشی برای رسیدن به یک توافق عادلانه برای بازگرداندن توازن به بازارهای نفتی و در ادامه تلاش های قبلی این کشور برای دستیابی به توازن و ثبات در بازار است و به تلاش های ماندگار خود برای حمایت از اقتصاد جهان در این شرایط استثنایی ادامه می دهد.»

به گزارش فارس، پس از اینکه روسیه و عربستان در نشست پیشین اوپک بر سر کاهش بیشتر تولید نفت به توافق نرسیدند، عربستان اعلام کرد از ابتدای ماه آوریل هر کشور هر اندازه که بخواهد می تواند تولید داشته باشد و پس از آن تخفیف های سنگینی برای نفت های فروشی خود در تقابل با روسیه و کسب سهم از بازار اعمال کرد.(جزئیات بیشتر)

همچنین وزیر انرژی عربستان در ماه مارس گفت اگر قرار است توافقی در مورد اقداماتی که باید برای مدیریت تاثیرات ویروس کرونا بر تقاضا و قیمت نفت داشته، صورت نگیرد، وی نیازی نمی بیند که در ماه های می- ژوئن نشستی برای اوپک پلاس برگزار شود.

عبدالعزیز بن سلمان در واکنش به اظهارات همتای روسی اش به رویترز گفت: «من برگزاری نشست ها در می و ژوئن را که تنها نشان دهنده شکست ما در کاری که باید در چنین بحرانی انجام دهیم و اقدامات لازم را اتخاذ کنیم، است، عاقلانه نمی داند. (جزئیات بیشتر)

اما پس از شیوع گسترده ویروس کرونا و کاهش شدید تقاضا و سقوط قیمت نفت، این کشور خواهان برگزاری نشست اضطراری اوپک پلاس شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول