اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پیام حاجی‌میرزایی به والدین/ با تلاشی افزون‌تر در تربیت فرزندان شما خواهیم کوشید

وزیر آموزش‌ و پرورش در پیامی به مادران و پدران با بیان اینکه این وزارتخانه زیرساخت‌های لازم را برای آموزش‌های غیرحضوری ایجاد می‌کند، گفت: با تلاشی افزون‌تر در تربیت فرزندان شما خواهیم کوشید.

پیام حاجی‌میرزایی به والدین/ با تلاشی افزون‌تر در تربیت فرزندان شما خواهیم کوشید

به گزارش گروه آموزش ‌و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی خطاب به اولیای دانش‌آموزان گفت: با سلام فرارسیدن پانزدهم شعبان، خجسته زادروز ولی‌عصر، حضرت امام مهدی(عج) را به شما عزیزان تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم سالی سرشار از سلامت، موفقیت و برکت داشته باشید.

سال 1399 را در حالی آغاز کردیم که از ماه پایانی سال گذشته با شیوع ویروس نوظهور و ناشناخته کرونا، برای تأمین سلامت و امنیت روانی فرزندان شما، مدرسه‌ها تعطیل شدند و جریان رسمی آموزش از مسیر همیشگی خود خارج شد و مردم عزیز کشورمان با چالشی جدی مواجه شدند.

بنا به اقتضای مدیریت بحران، دانش‌آموزان نیز در قرنطینه قرار گرفتند؛ با اقرار به اینکه سیستم آموزشی کشور انتظار و تجربه کافی را برای مواجهه با چنین مشکلی نداشت، به مدد لطف الهی، تعهد و اخلاق حرفه‌ای همکاران فرهنگی و معلمان فرهیخته‌ این مرز و بوم و البته حمایت شما والدین گرامی، در کوتاه‌ترین زمان با تکیه‌بر علم و تجارب آموزشی و استفاده از فضای مجازی و بر پایه روش‌های یاددهی نوین الکترونیکی، خانه شما به کلاس درس فرزندانتان تبدیل شد.

در ادامه این پیام آمده است: هرچند حضور دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس درس، منجر به یادگیری عمیق و پایدار می‌شود، آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و استمرار برنامه‌های آموزش‌ و پرورش در منازل، فرصت گران‌بهایی را در اختیار ما قرار داد تا پیوند خانه و مدرسه بیش‌ از پیش تقویت و تحکیم شود. لازم می‌دانم از صبر و حوصله‌ای که به خرج می‌دهید و تلاش دارید تا فرزندانتان از یادگیری دروس عقب نمانند قدردانی نمایم.

پیش‌ از این نیز به این اصل اشاره نموده‌ام که اگر مدرسه، خانه دوم دانش‌آموزان است، خانه، مدرسه اول آنان است، پس با در نظر گرفتن شرایط فعلی که پس از دوران بسیار مدید کار آموزش و تربیت به کانون اصلی خود یعنی خانه و خانواده بازگشته است، با این تفاوت که معلمان دلسوز در کنار پدران و مادران قرار دارند باید از این فرصت استفاده مناسبی به عمل آید به‌گونه‌ای که پس از پایان این روزها و عبور از این شرایط با انباشت تجربه‌های خوب و پیشرو، در صورت تکرار شرایط بحرانی وقفه‌ای در کار آموزش فرزندان ایجاد نشود. بدون تردید وزارت آموزش‌ و پرورش بر پایه تجارب به‌دست‌آمده از این شرایط، زیرساخت‌های لازم را برای آموزش‌های غیرحضوری بنابه ضرورت‌های آینده فراهم خواهد ساخت.

در پایان این پیام آمده است: اکنون شایسته است شما والدین گرامی همگام با معلمان با تلفیق آموزه‌های زندگی با درس‌های رسمی، فرزندان را برای زندگی بهتر و ایرانی آبادتر آماده کنید. در این روزها خانه مدرسه زندگی است و شما پدران و مادران همیاران آموزش‌ و پرورش هستید، بنابراین با توجه به نقش یک آموزگار دلسوز و مهربان بدون ایجاد استرس و انتقال نگرانی، آرامش و رؤیای رنگی فرزندان را زنده نگه‌ دارید.

ما خدمتگزاران شما در وزارت آموزش‌ و پرورش بیش‌ازپیش در کنار شما خواهیم بود و در تعامل با نهادهای متولی بیرونی و اشتراک مساعی بین ساختار اداری، مدیران مدارس و سایر همکاران فرهنگی با تلاشی افزون‌تر در تربیت فرزندان شما خواهیم کوشید. امیدوارم با ایجاد محیطی سراسر شادی و نشاط و روابطی گرم و صمیمی از این روزها خاطراتی شیرین برای فرزندان بسازیم زیرا آرامش و امنیت روحی و روانی آنان بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد.

از خداوند متعال برای همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور سلامت، سعادت و سربلندی روزافزون خواستارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول