اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

محکومیت و پلمب یک واحد بازیافت آلاینده در ری/ جمع‌آوری ۱۶۵ واحد متخلف در سال قبل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از جمع آوری دو واحد و محکومیت متصدی یک واحد غیرمجاز بازیافت پلاستیک آلاینده در سال جاری همچنین جمع آوری ۱۶۵ واحد آلاینده در شش ماهه دوم سال قبل خبر داد.

محکومیت و پلمب یک واحد بازیافت آلاینده در  ری/ جمع‌آوری ۱۶۵ واحد متخلف در سال قبل

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، زهره عبادتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت اداره محیط زیست شهرستان ری علیه ۳ واحد بازیافت پلاستیک آلاینده در بخش کهریزک شهرستان ری دو واحد اقدام به جمع آوری کامل محل فعالیت خود کرده و یک واحد به دلیل بی‌توجهی ضمن پلمب با رأی مرجع قضایی به ۵ ماه حبس تعزیری همچنین پاکسازی کامل محیط آلوده محکوم شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی واحد بازیافت پلاستیک و تفکیک ضایعات پلاستیکی درسطح شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرری ضمن شناسایی کلیه این واحدها نسبت به طرح شکایت واخذ دستورات قضایی از مرجع مربوطه اقدام کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تصریح کرد: محیط زیست بزودی نسبت به جمع آوری این واحدها با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بخشداری‌های سطح شهرستان اقدام خواهد کرد.

عبادتی تأکید کرد: این واحدها علاوه بر آلودگی آب و خاک، در مقاطع شبانگاهی نسبت به پسماندسوزی اقدام کرده و از این منظر نقش قابل توجهی در آلودگی شهرستان ری دارند‌ و از طرفی با توجه به شیوع بیماری کرونا فعالیت این واحدها که مستقیماً با پسماندهای آلوده در ارتباط است با تهدید علیه سلامت جامعه می‌تواند بسیار خطرناک‌تر باشد.

وی همچنین در پایان با تشریح اقدامات این اداره در حوزه پایش واحدهای صنعتی و خدماتی این شهرستان در شش ماهه دوم سال ۹۸، گفت: در این بازه زمانی تعداد ٨٦٣ واحد ‌مورد پایش محیط زیستی قرار گرفته که از این تعداد ۱۶۵ واحدآلاینده غیرمجاز با دستور قضایی جمع آوری شده، ۳۱۸مورد پرونده واحدهای آلاینده در دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار گرفته و ۱۰ واحد آلاینده نیز پلمب شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول