اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مقاوم‌سازی 48 هزار و 800 واحد مسکونی روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 48 هزار و 801 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در سطح استان مقاوم سازی شده است.

مقاوم‌سازی 48 هزار و 800 واحد مسکونی روستایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض در بخش مسکن به واحدهای مسکونی خسارت دیده در اثر بارندگی‌های سال گذشته پرداخت کرده که در این راستا خوشبختانه بانک‌ها همکاری مطلوبی با این نهاد داشته‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تاکنون یک هزار و 508 واحد مسکونی در اثر بارندگی‌های سال 98 احداث و یک هزار و 450 واحد نیز تعمیر شده است.
وی با اشاره به رقم تسهیلات به هر واحد مسکونی گفت: به هر واحد  مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان وام، ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض و 13 میلیون تومان کمک اجاره بها و به واحدهای روستایی  نیز نیز ۴۰ میلیون تومان وام، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و 6 میلیون تومان کمک اجاره‌بها  پرداخت شده است.
صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 48 هزار و 801 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در سطح استان مقاوم سازی شده است، اظهار کرد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور 42 درصد و در استان زنجان 53 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است، گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از 18 هزار و 734 واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می‌شود، مقاوم‌سازی شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن استان، با ارائه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن همسو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها را دنبال می‌کند، که خوشبختانه تاکنون نیز موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول