اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

جشن‌های خانگی برای میلاد امام زمان(عج)/ استغاثه همزمان و قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین در سراسر کشور

مراسم قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین و استغاثه به درگاه الهی، رأس ساعت ۲۰:۴۵ همزمان با شب نیمه شعبان در منازل برگزار شد.

جشن‌های خانگی برای میلاد امام زمان(عج)/ استغاثه همزمان و قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین در سراسر کشور

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس از لحظات قبل و رأس ساعت ۲۰:۴۵ همزمان با شب نیمه شعبان، مراسم قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین در منازل آغاز شد.

با توجه به لزوم حضور مردم در منازل برای قطع زنجیره ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی اماکن مذهبی و مراسمات جشن نیمه شعبان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه میلاد میلاد موفورالسرور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) با صدور اطلاعیه هایی از مردم دعوت کرده بود تا در شب نیمه شعبان با قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین در منازل و سر دادن ندای لبیک یا مهدی و یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی در پشت بام منازل به استغاثه به درگاه الهی بپردازند.

زیارت آل‌یاسین از زیارت‌نامه‌های مشهور امام زمان(عج) است که با جملۀ «سلامٌ عَلی آلِ یاسین» آغاز می‌شود و حاوی ۲۳ سلام بر هر یک از عناوین خاص امام زمان است.

این زیارت کوتاه، به بخش مهمی از اعتقادات اسلامی و شیعی از جمله توحید، نبوت حضرت محمد(ص)، امامتِ یکایک ائمه، حقانیت رجعت، مرگ، نکیر و منکر، قیامت، پل صراط، بهشت، جهنم و... اشاره کرده و ایمان به آنها برای زائر ضروری خوانده است.

زیارت آل یاسین در کتاب‌های حدیثی مهم و دعایی نقل شده و به تصریح برخی علما، از بهترین زیارت‌های امام زمان است و می‌توان در همه اوقات آن را قرائت کرد.

سند زیارت آل یاسین

کهن‌ترین گزارش این زیارت به نقل از محمد بن عثمان عمری نائب دوم امام زمان(عج) است. ابن مشهدی این زیارت را در المزار الکبیر پس از دعای ندبه نقل کرده است. سید بن طاووس نیز آن را در مصباح الزائر آورده و آن را دعای ندبه نام نهاده است.

محتوای زیارت

در این زیارتنامه ۱۲ بار واژه «حق» و ۱۲ مرتبه واژه «حجت» به کار رفته است. این زیارت به تصریح برخی از علما، جامع و کامل و بهترینِ زیارت‌های امام مهدی(ع) است و آن را در همه اوقات می‌توان قرائت کرد.

منظور از آل یاسین

علامه طباطبایی از معانی الأخبار به اِسنادش از امام صادق(ع) و نیز از عیون اخبارالرضا نقل می‌کند: «یس» محمد(ص) و ما «آل یس» هستیم.

گفتنی است از لحظاتی دیگر و رأس ساعت ۲۱، نوای لبیک یا مهدی و یا صاحب الزمان ادرکنی در پشت بام منازل طنین افکن می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول