اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هویزه و لالی تنها شهرستان‌های بدون کرونای خوزستان

با گذشت یک ماه و 20 روز از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور، هویزه و لالی ، تنها شهرستان‌هایی هستند که همچنان در وضعیت سفید به سر می‌برند.

هویزه و لالی تنها شهرستان‌های بدون کرونای خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از شیوع کرونا در کشور استانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استانی تمام تلاش خود را به کار بستند که مانع ورود ویروس کرونا به  استان‌های خود شوند و یا در صورت مشاهده مورد مثبت کرونا در هر یک از شهرهای استان‌های خود تمهیداتی به کار ببرند تا میزان ابتلا به این بیماری را به حداقل و مانع شیوع آن به شهرهای دیگر شوند.

 بر اساس این گزارش، ظرف حدود یک ماه و بیست روز که از شیوع  ویروس کرونا در کشور  می‌گذرد از تمام شهرستان‌های استان خوزستان موارد مبتلا به بیماری کووید 19 گزارش شده است اما تنها شهرستان‌هایی که تا کنون هیچ گونه بیمار مبتلا به ویروس کرونا نداشت هویزه و لالی بود.

علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تایید این خبر ،اظهار کرد: تنها شهری که مورد مبتلا به کووید19 نداشت شهرستان لالی بود، البته از شهرستان هویزه نیز تا کنون مورد مثبتی گزارش نشده است اما از آنجایی که این شهر حوزه دشت‌آزادگان به شمار می‌رود نمی‌توان با قاطعیت این موضوع را تایید کرد.

وی در تشریح وضعیت سفید شهرستان لالی گفت: به نظر می‌رسد جلوگیری از تردد مهمانان نوروزی  و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم شهرستان از عوامل مهم پاک ماندن شهرستان لالی از این ویروس است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مقرر شد از روز شنبه شرایط به حالت عادی برگردد دانشگاه علوم پزشکی برنامه یا پیشنهادی برای قرنطینه یا محدودیت تردد در شهرستان لالی دارد، بیان کرد: شراط در این شهرستان تحت کنترل است و همین که مورد کرونا مثبت در این شهرستان گزارش نشده است یعنی مردم شهرستان ناخواسته در شرایط خودقرنطینگی به سر می‌برند، ضمن اینکه رفت و آمد در این شهر کم است.

احسان پور افزود: موردی ویروس مثبتی که از شهرستان سوسنگرد نیز  معرفی شد ممکن است به هویزه تردد داشته اما تا کنون مبتلایی که آدرس محل سکونت آن هویزه باشد نداشتیم.

وی عنوان کرد:  شهرستان هندیجان نیز از جمله شهرهای درگیر ویروس کرونا بود اما رعایت بهداشت فردی توسط مردم سبب شد کنترل خوبی روی بیماری داشته باشیم و میزان مبتلایان در این شهر به سمت شیب نزولی حرکت کند.

روزانه 150 خودروغیر بومی قصد ورود به شهرستان لالی دارند

گودرز ترکی‌زاده فرماندار شهرستان لالی در این رابطه می‌گوید:  از قبل از تعطیلات عید نوروز تا کنون شاید روزانه 150 خودرو غیربومی که قصد ورود به شهرستان لالی را دارند با همکاری سپاه برگشت دادیم، علاوه بر این ورود و خرج شهرستان را از نواحی مختلف به شدت کنترل کردیم.

وی افزود: افرادی که به قوانین احترام نگذاشتند هم جریمه شدند و هم خودروهای آ‌ن‌ها به پارکینگ منتقل شد.

فرماندارشهرستان لالی با تاکید بر رعایت طرح فاصله‌گذاری توسط مردم شهرستان لالی، گفت: کلیه اصول بهداشتی، خود مراقبتی، قرنطینه خانگی و... به خوبی در شهرستان انجام می‌شود.

ترکی زاده، صحبت چهره به چهره با معتمدین محلی، جامعه هدف، بزرگان شهر، روحانیون، بسیج، و مقام قضایی شهرستان  همچنین همکاری ادارات آموزش و پرورش، کمیته امداد و ...  در خصوص اقدامات بهداشتی لازم را از عوامل مهم سفید ماندن وضعیت شهرستان لالی در ویروس کرونا برشمرد.

وی با بیان اینکه مراسم عروسی و عذا در سطح شهرستان به ندرت برگزار یا تعطیل شد، عنوان کرد: با توجه به عشایری بودن منطقه مراسماتی هم که برگزار شد تعداد کمی از افراد در آن شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به گفته سخنگوی علوم پزشکی اهواز در طول 24 ساعت گذشته، 4 بیمار کووید۱۹، که 3 مورد در اهواز و یک مورد در دزفول جان خود را از دست دادند تا  تعداد جان باختگان به 120  نفر افزایش یابد.

تاکنون 705 نفر پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند و در حال حاضر 175 نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول