اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لبنان: در برابر نقض حریم‌هوایی لبنان توسط اسرائیل سکوت نمی‌کنیم

نخست‌وزیر لبنان خواستار مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان شد و گفت که شلیک موشک از آسمان لبنان به سوریه محکوم و مردود است.

لبنان: در برابر نقض حریم‌هوایی لبنان توسط اسرائیل سکوت نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر لبنان درباره اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان هشدار داد و گفت که این کشور در این باره سکوت نخواهد کرد.

حسّان دیّاب چهارشنبه شب گفت: «ما سکوت در برابر نقض مستمر حریم هوایی لبنان از سوی اسرائیل را قبول نداریم و از سازمان ملل متحد می‌خواهیم  این نوع اقدام را علنی تقبیح و رسوا کند».

به گزارش شبکه تلویزیونی «ام.تی‌.وی»، دیاب امروز در نشستی با ژنرال «استیفانو دل کول»، فرمانده نیروهای‌ اضطراری بین‌الملل مستقر در جنوب لبنان گفت که دولت لبنان به دبیرخانه سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکوائیه‌ای در باره نقض حریم‌هوایی لبنان توسط اسرائیل فرستاده است. او تأکید کرد که باید با کمک شورای امنیت، مانع تکرار این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی شد.

نخست‌وزیر لبنان در ادامه سخنانش در این نشست که در آن وزیر دفاع لبنان و رئیس اطلاعات این کشور هم حضور داشت، ادامه داد: «نقض حریم‌هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیل و شلیک موشک از آسمان لبنان نه تنها نقض آشکار حاکمیت ملی ما بوده و محکوم است بلکه تحقیر و کوچ شمردن درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر توقف درگیری‌های مسلحانه و حملات هوایی و تلاش برای مقابله با کروناست.

او به مسئله اشغال اراضی لبنان از سوری رژیم صهیونستی اشاره کرد و گفت که منطقه شمال خط آبی در «الناقوره» که این رژیم اشغال کرده و دور آن را حصار و سیم ‌خاردار کشیده است، اراضی لبنان بوده و اشغالی است  و رژیم اسرائیل باید از آن عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول