اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعا: توقف نهایی جنگ یمن راه حل هایی جامع و واقعی لازم دارد

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که توقف تنهایی جنگ یمن به راه حل هایی جامع و واقعی و مورد تایید مردم یمن نیاز دارد.

صنعا: توقف نهایی جنگ یمن راه حل هایی جامع و واقعی لازم دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن به خبر رویترز درباره تصمیم ائتلاف سعودی برای توقف حملات نظامی علیه یمن واکنش نشان داد.

«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی در یمن گفت: «ما دیدگاه خود را درباره توقف نهایی جنگ به فرستاده سازمان ملل ارائه دادیم».

الحوثی گفت: «من به مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن توضیح دادیم که دیدگاه ما درباره توقف نهایی جنگ مبتنی بر راه حل‌هایی کامل و جامع است».

او افزود: «راه حل‌های غیرواقعی و ساختگی قابل قبول نیست و هر راه حلی پس از موافقت نیاز به همه‌پرسی ملت یمن دارد».

«محمدعبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا  نیز امشب اعلام کرد:« ما یک دیدگاه ملی فراگیر را به سازمان ملل درباره توقف کامل جنگ و پایان کامل محاصره ارائه دادیم».

او تاکید کرد:«دیدگاه ما ضامن سلامت کشور و یکپارچگی و استقلال آن است و بنیانگذار یک گفت‌وگوی سیاسی مطابق با یک مرحله جدید انتقالی در یمن است».

عبدالسلام گفت: «ما به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها و آتش بس در یمن یک دیدگاه ملی و جامع را ارائه کردیم».

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از سه منبع خود از تصمیم ائتلاف سعودی برای توقف حملات نظامی خود علیه یمن از فردا پنجشنبه خبر داد.

رویترز گفت که ائتلاف سعودی این اقدام را به منظور حمایت از طرح سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها در دنیا به منظور تمرکز بر مقابله با شیوع کرونا اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول