اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سه پهپاد منتسب به ترکیه در لیبی سرنگون شد

پدافند هوایی گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» از سرنگونی سه پهپاد ترکیه در لیبی خبر داد.

سه پهپاد منتسب به ترکیه در لیبی سرنگون شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری «خلیفه حفتر»، شامگاه روز چهارشنبه، گزارش کرد که سه پهپاد ترکیه‌ای را سرنگون کرده است.

در همین ارتباط، وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» به نقل از دفتر سخنگوی نظامی گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» گزارش کرد که سه پهپاد ترکیه در لیبی سرنگون شده است که یکی از آنها بر فراز پایگاه هوایی «عقبه بن نافع» هدف گرفته شده و دیگری در شرق پایتخت بر فراز محور «عین زاره» سرنگون شده است.

در همین ارتباط، حساب فیسبوکی «شعبه الاعلام الحربی» وابسته به گروه موسوم به ارتش ملی لیبی نیز، شامگاه روز چهارشنبه، از سرنگونی پهپاد دیگر ترکیه‌ای خبر داده بود؛ این وبگاه در این خصوص نوشت: «پدافند هوایی نیروهای مسلح یک پهپاد ترکیه‌ای را که قصد حمله به پایگاه «الوطیه» در غرب پایتخت را داشت، هدف گرفت و آن را  سرنگون کرد».

اواخر ماه گذشته نیز عناصر وابسته به خلیفه حفتر گزارش کردند که دو پهپاد ترکیه‌ طی ۱۲ ساعت در اطراف پایتخت سرنگون شده است.

کشور لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ «معمر القذافی»، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال ۲۰۱۵ با حمایت سازمان ملل و جامعه بین‌الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست السراج بر اساس توافق «صُخیرات» مغرب تشکیل شد. هم‌اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و پارلمان وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست «عبدالله الثنی» و پارلمان در طبرق زدند که به پارلمان طُبرُق معروف است و طی این سال‌ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و پارلمان، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی طی این مدت بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف‌بندی‌های بین‌المللی و منطقه‌‌ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا -بویژه ترکیه-، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول