اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اینجا به عشق امام زمان(عج) مقاومت علیه کرونا ادامه دارد+ عکس

در ورودی «دیر» نیروهای بسیجی امسال به‌جای اینکه در شب نیمه شعبان در کنار خانواده خود جشن و شادی داشته باشند، برای صیانت از امنیت و سلامت شهروندان از راحتی و آسایش خود گذشته‌اند تا مبادا ویروس کرونا به مردمان این دیار سرایت کند.

اینجا به عشق امام زمان(عج) مقاومت علیه کرونا ادامه دارد+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، هر ساله جشن نیمه شعبان همانند سراسر کشور در سطح شهرها و روستاهای شهرستان دیر با حضور گسترده مردم و برگزاری جشن‌های متعدد و بزرگی همراه است اما امسال مهمان ناخوانده ویروس کوید 19 باعث شد تا رویکرد برنامه‌های امسال نیمه شعبان متفاوت از سال‌های گذشته باشد.

شهرستان دیر به مدد نیروهای جهادی و بسیجی در کنار سایر نهادهای دیگر خوشبختانه تاکنون موردی از ویروس کرونا به خود ندیده است و این نشان از روحیه خستگی‌ناپذیر خواهران و برادرانی است که برای تأمین امنیت و سلامت شهروندان خود روز و شب نمی‌شناسند؛ عده‌ای در کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش حاضر شده‌اند، برخی ورودی‌های شهرستان را کنترل می‌کنند و عده‌ای هم ضدعفونی معابر و خیابان‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند تا به نوعی ادای دین کنند.

کاروان شادی امام زمان(عج) مهمان محله‌ها

راه‌اندازی کاروان شادی نیمه شعبان در قالب تریلی که آذین‌بندی شده و به محله‌های مختلف شهر دیر می‌رفت و به‌صورت زنده مولودی خوانده می‌شد حال و هوای خاصی برای مردمی که بیش از یک ماه در خانه‌های خود مانده اند، ایجاد کرده است.

با شنیدن صدای مولودی در هر محله، مردم سر از پنجره‌های خانه‌های خود بیرون می‌آورند و دست‌های خود را بالا برده و برای سلامتی امام زمان(عج) دعا می‌کنند و از طرفی از امام خود برای نابودی ویروس کرونا مدد می‌جویند.

بسیاری از مردم که امسال نتوانسته‌اند برای حضرت مهدی(عج) جشن بگیرند، نذورات خود را در قالب بسته‌های حمایتی به فقرا اختصاص داده‌اند.

 ایستگاه صلواتی توزیع دستکش یکبار مصرف

رو‌به‌روی حوزه مقاومت بسیج خواهران شهر دیر بوی اسپند در فضا پیچیده، تعدادی از دختران و زنان بسیجی با رعایت نکات بهداشتی ایستگاه صلواتی متفاوتی برپا کرده‌اند که دستکش یکبار مصرف بین افراد توزیع می‌کند.

تصاویر مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) و سپهبد شهید حاج  قاسم سلیمانی جلوی ایستگاه نصب شده است.

یکی از دختران بسیجی قاب عکس قاسم سلیمانی را در دست گرفته است تا بگوید یاد سردار دل‌ها تا ابد در قلوب ملت ایران فراموش نخواهد شد.

عملیات ضدعفونی خیابان‌ها و محله‌ها با رمز یا مهدی

قرارگاه شفا در شهر دیر به‌عنوان مرکز اصلی عملیات  ضدعفونی از زمان استقرار تاکنون یک شب در میان کل معابر و محله‌های دیر را در دستور کار قرار داده است و در واقع فرماندهی عملیات از اینجا مدیریت می‌شود؛ شب نیمه شعبان رأس ساعت 21 نیروهای جهادی قرارگاه شفا با قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) و با رمز یا مهدی عازم عملیات ضدعفونی شهر می‌شوند.

یکی از صحنه‌های زیبای این عملیات حضور افراد مختلف از نوجوان و دانش‌آموز گرفته تا پاسدار و کسبه و روحانی در بین جهادگران است که جلوه‌های به یادماندنی از ایثارگری و جهاد مردم بندر دیر را به نمایش گذاشته‌ است.

 

قبل از حرکت ماشین‌ها برای انجام عملیات ضدعفونی، برنامه نورافشانی رو‌به‌روی قرارگاه شفا برگزار می‌شود که فریاد شادی  و صلوات جهادگران در خیابان می‌پیچد.

روحانیون که همواره پای ثابت یاری‌رسانی به مردم بوده‌اند این بار نیز کمر همت بسته‌اند و برای ضدعفونی خیابان‌ها و محله‌ها با سایر نیروهای جهادی همراه شده‌اند.

امام جمعه موقت شهر دیر با تبریک نیمه شعبان، گفت: با همت نیروهای قرارگاه شفا، موکب بیت‌الزهرا(س)، نیروهای بسیجی، سپاهی، مردمی، طلاب و روحانیون بیست‌وپنجمین شبی است که معابر عمومی، فضای پارک‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و ... در سطح شهر دیر ضدعفونی می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی افزود: تلاش نیروهای جهادی و انقلابی باعث شده شهر و شهرستان دیر نسبت به بیماری کرونا وضعیت سفید داشته باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم با عنایت امام زمان(عج) این بیماری و ویروس از تمامی دنیا و بلاد اسلامی و شیعیان امیرالمومنین(ع) بطور کلی دفع شود و هرچه زودتر سلامتی به همه انسان به‌خصوص بلاد اسلامی حاکم شود.

ورودی‌های شهرستان دیر تحت کنترل نیروهای جهادی

در ورودی غربی دیر نیروهای بسیجی امسال به‌جای اینکه در شب نیمه شعبان در کنار خانواده خود جشن و شادی داشته باشند، برای صیانت از امنیت و سلامت شهروندان از راحتی و آسایش خود گذشته‌اند و همچنان با صلابت از ورودی‌های شهر و شهرستان حفاظت می‌کنند تا مبادا ویروس کرونا به مردمان این دیار سرایت کند.

امسال مردم بندر دیر در منازل خود دعای عهد و سایر دعاهای وارد در این شب را قرائت کردند و ضمن دعا برای ظهور امام زمان(عج) برای نابودی ویروس کرونا نیز دست به دعا برداشتند. «دیر» تنها شهرستان کشور به شمار می‌رود که هنوز وضعیت سفید است و خبری از ویروس کرونا نست.

گزارش: مهدی عبدی

انتهای پیام/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول