اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

راه‌اندازی اپلیکیشن ارائه خدمات آموزشی ورزشی به دانشگاهیان

اپلیکیشن ستاو در راستای حمایت از کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» با هدف ارائه خدمات آموزشی و ورزشی به دانشگاهیان طراحی شد.

راه‌اندازی اپلیکیشن ارائه خدمات آموزشی  ورزشی به دانشگاهیان

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان امور دانشجویان، با هدف بهبود ارتباط مربی و دانشجوی ورزشکار به منظور استفاده از تمرین، برنامه‌های تمرینی، ارزیابی‌های تخصصی و به طور کلی "بهبود اکوسیستم ورزشی" در سطح دانشگاه‌ها و تحقق کمپین دانشجویی در خانه می مانیم و ورزش می‌کنیم" برای توسعه فعالیت بدنی و تحرک در خانه اپلیکیشن ستاو طراحی و راه اندازی شد.

بنا براین گزارش این اپلیکیشن به منظور ایجاد نشاط و پویایی از طریق توسعه فعالیت بدنی و انجام حرکات مفرح ورزشی در بین دانشجویان، اساتید و تمامی قشر فرهیخته آموزش عالی طراحی شده است. در شرایطی که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تعطیل است و تمامی افراد زمان خود را در خانه سپری می کنند و رفتن به محیط بیرون و استفاده از فضاها و اماکن ورزشی توصیه نمی شود، خود مراقبتی، داشتن سبک زندگی سالم و انجام فعالیت بدنی در خانه می توانند راهبردی اساسی در مواجهه با وضعیت کنونی باشد.

*فواید ورزش در خانه
ورزش در خانه می تواند علاوه بر تقویت جسم و بالا بردن قدرت دفاعی بدن تا حدودی بر روحیه و صبوری دانشجویان برای ماندن در خانه و ایجاد انگیزه در آنها برای مقابله با بیماری کرونا کمک کند.
در این راستا اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان همراستا با سیاست های پیشگیرانه برای اجرای طرح پویش "در خانه می مانیم و ورزش می کنیم. ضمن بررسی ظرفیت های موجود در دانشگاه های کشور برای ایجاد پویایی، تحرک و ارتقای سلامت جسمانی دانشگاهیان از طریق ورزش و فعالیت بدنی اقدام به راه اندازی و به روزرسانی سایت " ستاو" به آدرس https://setav.ir با هدف ارائه خدمات آموزشی و ورزشی به دانشگاهیان از طریق انجام فعالیت ها و تمرینات ورزشی به وسیله اشتراک گذاری این سامانه در فضای مجازی نموده است تا در این شرایط خاص بتواند کمکی به بهبود سلامت و ارتقا سطح ورزشی دانشجو‌یان و استادان داشته باشد.
برخی خصوصیات اپلیکیشن ستاو به شرح ذیل است:
- امکان ثبت شاخص‌های بدن مثل قد، وزن، دور کمر و … و دریافت نمودار تغییرات وزن در صفحه پروفایل شخصی دانشجو
- امکان دسترسی به هزاران تمرین و برنامه تمرینی رایگان که توسط استادان و مربی‌های متخصص در این زمینه‌ها ایجاد شده است.
- جستجوی پیشرفته و تخصصی که به راحتی می‌توان تمرین‌ها و برنامه‌های مختلف را بر اساس مولفه‌های مختلف مثل نوع ورزش، تجهیزات استفاده شده و.. پیدا کنند.
- امکان ایجاد تمرین‌های اختصاصی شخصی از طرف مربیان. هر تمرین دارای مجموعه‌ای از تصاویر، توضیحات، نوع ورزش، تجهیزات و غیره است که به صورت گرافیکی به دانشجو‌ها نشان داده می‌شود.
- امکان ایجاد برنامه‌های ورزشی که هر برنامه لیستی از تمرین‌ها هست که طبق یک زمان‌بندی و فرمت خاصی ارائه می‌شود تا دانشجو‌ها در دوره‌های زمانی مختلف اجرا کنند. به طور مثال برنامه بدن‌سازی هفتگی که در هر روز چه تمرین‌هایی به چه صورت اجرا شوند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول