اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

فعالیت ۱۰ مرکز غربالگری کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۰ مرکز غربالگری ۱۶ ساعته کرونا در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

فعالیت ۱۰ مرکز غربالگری کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهدی زنگنه در بازدید از مراکز غربالگری کرونا در زاهدان اظهار کرد: در هر یک از شهرستان های تابعه دانشگاه حداقل یک مرکز به عنوان مرکز منتخب برای غربالگری کرونا فعال شده است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان افزود: این مراکز همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت 8:00 تا 24:00 آماده پذیرش ، غربالگری و معاینه بیماران تنفسی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شباهت علائم و نشانه های کلّی بیماری های حاد تنفسی لازم است تا همه هموطنان عزیز مهمترین نشانه های بیماری کووید ۱۹ را بشناسند.

وی از هموطنان عزیز می خواهم در صورتی که خودشان یا اطرافیانشان این علائم را داشتند از خود درمانی اجتناب نموده و یا اطلاعات خود را در سامانه salamat.gov.ir  ثبت کنند و یا  به مراکز غرباگری مراجعه کنند، این علائم مهم عبارتند از: سرفه خشک، گلودرد، تب و تنگی نفس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 300 تخت بستری در استان وجود دارد و بیش از 750 تخت بستری غیر بیمارستانی  هم برای طی دوره نقاهت بیماران آماده شده است.

سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه در مرحله اول بیش از 500 تخت بیمارستانی دراستان برای بستری موج اول بیماران کرونا مثبت در نظر گرفته شده است گفت: در صورت افزایش آمار مبتلایان، تخت های بستری موجود در همه بیمارستان های استان باید به پاسخگوئی به نیاز بیماران اختصاص یابد و همکاران ما تمام سناریوها و وضعیت های قابل پیش بینی را مدّنظر دارند.

وی افزایش تعداد مبتلایان و وقوع شرایطی مشابه سایر نقاط کشور را وضعیتی دشوار و آسیب زا عنوان کرد و گفت: برای کاهش فشار شکننده به کادر بهداشت و درمان و پیشگیری از وقوع مرگ و میر های اجتناب ناپذیر در مبتلایان، بهترین و مناسب ترین کار پیشگیری از وقوع موارد جدید بیماری است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول