اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اقرار سفیر انگلیس در یمن به فروش سلاح به ریاض در طول جنگ یمن

سفیر انگلیس در یمن اذعان کرد، این کشور فروش سلاح به عربستان سعودی در طول جنگ علیه یمن را ادامه داده است.

اقرار سفیر انگلیس در یمن به فروش سلاح به ریاض در طول جنگ یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهارشنبه شب (دیشب) ائتلاف سعودی به صورت یک‌جانبه از آتش‌بس در یمن خبر داد و اعلام کرد این آتش‌بس از امروز آغاز می‌شود.

در همین زمینه، «مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن در گفت‌وگویی با برنامه «بلا حدود» شبکه «الجزیره» اعلام کرد: انگلستان با تمامی طرف‌ها برای توقف جنگ در یمن تلاش می‌کند و عدم وجود سفارت یا نمایندگان دیپلماتیک انگلیس در داخل یمن، فهم واقعیت میدانی را مشکل کرده است. پس از پنج سال جنگ مشخص شده که ادامه نبود اعتماد میان طرفین در مسیر توقف اقدامات خصمانه سنگ‌اندازی می‌کند.

وی در ادامه به نقل از کسانی که آنها را کارشناسان وابسته به سازمان ملل خواند، ایران را متهم به «تسلیح حوثی‌ها» کرد و افزود: متاسفانه شورای امنیت از قدرت لازم برای تحمیل راه‌حل در یمن را ندارد.

آرون ادامه داد، اما امید به وصول راه‌حل در یمن همچنان ادامه دارد بویژه اینکه ویروس کرونا شایع شده است.

سفیر انگلیس پیش‌بینی کرد که مذاکرات میان طرفین منازعه ظرف چند روز یا چند هفته آینده آغاز شود به شرط آنکه طرفین «شجاعت و اراده لازم » را داشته باشند.

وی درباره بحث‌های پیش‌آمده پیش آمده درباره فروش سلاح به عربستان توسط انگلیس گفت: روند فروش به سال‌های طولانی قبل از جنگ علیه یمن بازمی‌گردد و در خلال جنگ هم ادامه پیدا کرد اما بریتانیا با ریاض درباره جزئیات استفاده از این سلاح هماهنگ است و با این کشور در راستای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان کار می‌کند. بریتانیا مخالف با تسلط شبه‌نظامیان و بسط نفوذ ایران در یمن است.

سفیر انگلیس در یمن پیش‌تر نیز با بیان اینکه ائتلاف سعودی و لندن نمی‌پذیرند که جنبش انصارالله به حزب‌الله دیگری در یمن تبدیل شود، از تطابق کامل سیاست ریاض و لندن در این خصوص پرده برداشت (جزئیات بیشتر).

آرون در ادامه مصاحبه با الجزیره مدعی شد که ائتلاف سعودی-اماراتی خواهان تحقق صلح در یمن است و در ادامه افزود، راه‌حلی برای حل مشکلات میان شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن جز با اجرای  توافق ریاض وجود ندارد و شورای انتقالی بخشی از «دولت قانونی» (دولت مستعفی) در یمن است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول