اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

با هیچ‌کس تعارف و مماشات نداریم/اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از ۲۳ فروردین

فرماندار شهرستان اهر با بیان اینکه در اجرای قانون با هیچ‌کس تعارف و مماشات نداریم ، گفت: شناسایی ۱۸ مورد مثبت جدید در روز گذشته موجی از نگرانی را از بابت گسترش شیوع ویروس کرونا در اهر فراهم کرد.

با هیچ‌کس تعارف و مماشات نداریم/اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از ۲۳ فروردین

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، زاهد محمودی امروز در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از ۲۳ فروردین‌ماه به مرحله اجرا در می‌آید و مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شهرستان تا پایان فروردین‌ماه تعطیل خواهد بود.

وی گفت: کارکنان دولت و بانک‌ها با دو سوم  ظرفیت  از ۲۳ فروردین‌ماه به صورت در محل کار حضور خواهند داشت و یک سوم کارکنان نیز به‌صورت دورکاری خواهند بود و ساعات کاری برای ادارات و بانک‌ها از ۷:۳۰  تا ۱۳ خواهد بود.

محمودی در خصوص فعالیت اصناف شهرستان متذکر شد: فعالیت آنها بر اساس پروتکل بهداشتی ابلاغ  شده و اجرایی خواهد شد و برحسن انجام کار اتاق اصناف نظارت خواهند داشت و برخی صنوفی که قرار است  از روز شنبه به کسب و کار برگردند، باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام و برای  پروتکل‌های بهداشتی متعهد شوند که این پروتکل‌ها را اجرا خواهند کرد.

رئیس ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: ناقضان پروتکل‌های بهداشتی طبق دستور ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا  واحد متخلف که به تعهدات بهداشتی عمل نکرده باشند  به مدت یک‌ماه پلمب خواهد شد. 

 این مقام مسوول در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان نیز یادآور شد: فعالیت و اجرای پروژه‌ها  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

 وی، نظارت بر فعالیت صنوف و کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و عمرانی جهت رعایت پروتکل بر عهده سیستم بهداشت و درمان واگذار شده و اگر واحدهای تولیدی و خدماتی به توصیه‌ها توجه نکنند،  پلمب خواهد شد.

فرماندار اهر با تاکید بر تداوم محدودیت‌های تردد گفت: توسط نیروی انتظامی، هلال‌احمر، بسیج و پلیس‌ راه ، محدودیت تردد خودروهای بومی و غیربومی تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

محمودی ادامه داد: برای سالم‌سازی محیط‌های عمومی گندزدایی و ضدعفونی نقاط مختلف شهر به‌خصوص مناطق پرخطر که  احتمال آلودگی وجود دارد توسط کمیته گندزدایی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ادارات و بانک‌ها به امور ضروری ارباب‌ رجوع رسیدگی خواهند کرد و لازم است کارکنان ادارات و ارباب‌رجوع هنگام مراجعه به توصیه‌های بهداشتی توجه جدی کنند.

فرماندار اهر اذعان داشت: صنوف کم‌ ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از ۲۳ فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کنند و صنوف ریسک‌پذیر که دارای تردد و اجتماع بیشتر بوده و احتمال شیوع ویروس کرونا از این طریق محتمل است تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی، از تشکیل کمیته سالم‌سازی محیط خبر داد و خاطرنشان کرد: مسوولیت این کمیته بر عهده معاون فرماندار، جانشینی  سپاه ناحیه اهر و دبیری  شبکه بهداشت و درمان خواهد بود و شورای شهر و شهرداری نیز عضو این کمیته نظارت خواهند داشت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول