اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

کرونا باطن تمدن غرب را نشان همه داد

یک تحلیل از حادثه جهانی کرونا که در کلام مقام معظم رهبری، محوریت داشت، غلبه تمدنی اسلام به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران بر غرب و فرهنگ اومانیسم بود.

کرونا باطن تمدن غرب را نشان همه داد

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، یک تحلیل از حادثه جهانی کرونا که در کلام مقام معظم رهبری، محوریت داشت، غلبه تمدنی اسلام به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران بر غرب و فرهنگ اومانیسم بود.

واکنش‌های کاملا معناداری که در این دو قطب تمدنی رقم خورد، به صورت روشنی حاکی از شکست و زوال فرهنگ سرمایه داری و اوج گیری فرهنگ ایرانی اسلامی است.

در حالی که فرد محوری در آن جبهه، مردم را به صف خرید اسلحه و نزاع بر سر پر کردن یخچال و فریزرهای خانگی و دزدی دولت‌ها از یکدیگر می‌کشاند، در این جبهه، مردم برای خدمت کردن به یکدیگر از هم سبقت می‌گیرند، بارها شاهد بودم افرادی از اقشار مختلف مردم و نه فقط قشر با ظاهر مذهبی که برای ورود به بیمارستان مثلاً و خدمت به بیماران چقدر پیگیری می‌کنند و التماس مسؤولان مربوطه که پذیرفته شود. چرا که این مردم یاد گرفته‌اند  سابقوا الی مغفرة من ربکم را از قرآن و چه چیز از خدمت به خلق خدا که عیال الله‌اند بهتر می‌تواند مغفرت الهی را جلب کند.

مردم داستان صدیقه طاهره را مکرر پای منبرها شنیده‌اند که تا صبح برای همسایه‌ها دعا کرد و فرزند بزرگ ایشان جویای ماجرا شد، مادر فرمودند: الجار ثم الدار، اول همسایه‌ها، بعد خودمان.

زیباتر از آن اطعام فقیر، اسیر و یتیم در سه روز متوالی توسط خانواده امیرالمومنین(ع)، آن هم با افطاری خودشان است که تابلوی تاریخی از یک ایثار دسته جمعی را رقم زده است. این جبهه و این مردم تربیت شده این فرهنگ هستند.

کرونا این ظرفیت‌های جامعه ما را فعلیت بخشید و باطن تمدن غرب را جلوی چشم آحاد مردم دنیا آورد. نخبگان ما باید روایتگر این صحنه مبارزاتی دو فرهنگ باشند. امروز اگر مانع غرب زدگی و ضعف اعتماد به نفس در میان جلوداران جامعه ما نباشد، پیروز میدان کرونا در مقیاس جهانی و تمدنی خواهیم بود. 

جنگ اصلی در این میان همین صحنه است. پیروزی در این مبارزه جامعه جهانی را برای ظهور منجی اصلی آماده‌تر می‌کند.

حسین کاظم‌زاده

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول