اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فعالیت 25 هزار بسیجی و سپاهی البرزی در حوزه بهداشت و درمان

فرمانده سپاه استان البرز از آغاز عملیات بزرگ فرهنگی، بهداشتی و درمانی سپاه استان البرز خبر داد و گفت: حدود 25 هزار بسیجی و سپاهی در سطح استان البرز برای مبارزه با کرونا، در حوزه بهداشت، درمان و تولید ماسک فعالیت می‌کنند.

فعالیت 25 هزار بسیجی و سپاهی البرزی در حوزه بهداشت و درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)، ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات بزرگ فرهنگی، بهداشتی، درمانی به مناسبت جشن نیمه شعبان و با رمز «سا صاحب الزمان (عج)» برگزار شد، گفت: امروز 9 هزار و 500 نفر در قالب نیروهای جهادی در بخش‌های بهداشتی و درمانی استان البرز فعالیت خود را آغاز کردند تا بتوانند روحیه و انگیزه تازه‌ای به مردم بدهند، همچنین  ۵۵۰۰ نفر بسیجی در این حوزه فعال خواهند شد.

وی افزود: سعی کردیم اگر به واسطه شیوع بیماری مردم در مراسم نیمه شعبان حضور ندارند، این مراسم بتواند برای آن‌ها تجلی ایام باشد. 

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: اجرای این عملیات در سراسر کشور به صورت هماهنگ 45 روز تداوم خواهد داشت. 

مولایی در خصوص گزارش فعالیت‌های قرارگاه امام رضا(ع) سپاه امام حسن مجتبی استان البرز افزود: سازمان دهی بسیج از همان روزهای اول مواجه با ویروس کرونا انجام شد تا از توانمندی‌های درمانی لشگر 10 سید الشهدا، نواحی مقاومت، اقشار و معاونت‌ها به نحو احسن استفاده شود. 

فرمانده سپاه استان البرز یادآور شد: در روزهای اول شیوع ویروس کرونا احتمال می‌دادیم وضعیت بدتر شود و در هر شهرستان یک قرنطینه در نظر گرفته و تجهیز کردیم. 

وی با بیان اینکه در کرج دو قرنطینه تحت عنوان قرنطینه‌های ایزوله تجهیز شده است، اظهار کرد: همچنین در کل مناطق استان البرز از طریق خودروهای جنگ نوین لشگر 10 سیدالشهدا عملیات ضدعفونی انجام شده است. 

تولید روزانه 50 هزار انواع ماسک توسط بسیجیان البرزی

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: ده هزار نفر البرزی در قالب گروه‌های جهادی برای دوخت ماسک تا تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی فعال شدند که توانایی تولید 50 هزار انواع ماسک را به صورت روزانه دارند.

وی در ادامه گفت: نیروهای بسیجی در زمینه غربالگری به بهداشت و درمان کمک کردند؛ هم اکنون روند رشد کار به 81 درصد رسیده است و پایش هم به کمک سازمان علوم پزشکی انجام شد. 

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه‌های محله محور در راستای اجرای طرح هجرت یک با محوریت مسجد و محله به کمک بسیجی‌ها، معتمدین محل و پزشک  شکل گرفت. 

این مسؤول اقدامات انجام شده در ایستگاه‌های بهداشت و تب سنجی مسافران که با ارائه بروشور و آموزش همراه بود را مفید ارزیابی کرد و گفت: پایش فضای مجازی از جمله دیگر فعالیت‌های قرارگاه امام رضا سپاه امام حسن مجتبی (ع) بوده است. 

به گفته فرمانده سپاه استان البرز از میان 12 هزار بسته بهداشت و درمان تهیه شده توسط نیروهای بسیجی، سه هزار و 500 بسته در مناطق و افراد محروم و آسیب پذیر توزیع شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول