اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتقاد دانشجویان از سوءاستفاده جریان خاص از شرایط بحرانی کشور

دانشجویان طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه ضمن انتقاد از سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده در کشور بر لزوم برخورد قانونی با سران فتنه سال 88 تاکید کردند.

انتقاد دانشجویان از سوءاستفاده جریان خاص از شرایط بحرانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، 230 تشکل دانشجویی کشور طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه ضمن انتقاد از سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده در کشور بر لزوم برخورد قانونی با سران فتنه سال 88 تاکید کردند.

در ابتدای این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید حوادث رخ داده پس از انتخابات سال 88 که از آن به فتنه یاد می‌شود، یکی از آوردگاه‌های سخت و دشوار انقلاب اسلامی بود که باعث لغزش بخشی از خواص جامعه و غبار آلود شدن فضای سیاسی کشور گردید. کمتر کسی است که روزهای پر تلاطم آن سال را فراموش کرده باشد و به یاد نیاورد که چگونه تا مدت‌ها حق و باطل با هم ممزوج گشته بود و تشخیص مسیر صحیح از ناصحیح و سره از ناسره برای بسیاری سخت و دشوار بود.

در ادامه می‌خوانیم: هر چند روشنگری‌های رهبر انقلاب که در تمام بزنگاه‌ها، ملجاً و پناه ملت ایران هستند باعث شد مرز حق و باطل مشخص گردد و در این موضوع نیز همواره سعی داشتند تا کسانی که خود دست به این آشوب زده‌اند به دامن انقلاب باز گرداند اما روند آشوب و اغتشاش و کوبیدن بر طبل تفرقه تا آنجا پیش رفت که به فتنه‌انگیزی عده‌ای در روز عاشورا منتهی شد و باعث گردید تا عده‌ای که در خواب به سر می‌بردند یا تا آن لحظه هنوز توان تشخیص مرز حق و باطل را نداشتند به ماهیت حقیقی فتنه گران پی ببرند و در روز 9 دی سکوت خود را شکسته و عوض 8 ماه سکوت، به همراه مردم بصیر ایران اسلامی، فریاد برائت از فتنه گران سر دهند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تبدیل به حادثه‌ای ماندنی در تاریخ گردید.

دانشجویان نوشتند: صحبت درباره فتنه 88 و ابعاد آن بسیار رانده شده و نیازی به توضیح و تفصیل مجدد آن نیست، و حتماً مطلعید که دست‌های مختلفی در این حوادث نقش داشتند و جرم هر کدام کیفر مخصوص به خود را دارد. که عده‌ای نیز در دادگاه‌های مربوط به فتنه در سال 88 محکوم شدند و برخی نیز  در سایه مرحمت نظام آزادانه زندگی می‌کنند. اما پس از گذشت چند سال از حصر خانگی سران فتنه که لطف نظام تا کنون شامل حال آن‌ها شده و مجازات نگردیده‌اند، شاهد آن هستیم عده‌ای کاملاً وقیحانه در پی ماهیگیری از آب گل‌آلود، در این شرایط بحرانی کشور، در جهت برآورد اهداف حزبی خود گردیدند و به جای دغدغه سلامتی ملت، خواهان رفع حصر از عوامل فتنه شدند. 

در ادامه این نامه آمده است: لذا جمعی از دانشجویان انقلابی فعال در تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور، براساس تکلیف انقلابی و اسلامی خود در راستای احقاق حقوق مردم؛ با توجه به بررسی جرائم و مجازات موسوی و کروبی به‌عنوان سران فتنه در قانون و فقه شیعه و همچنین نظر کارشناسان و اساتید محترم حقوق و با توجه به اینکه جرائم این افراد در ماده 286 و 278 قانون مجازات اسلامی قابل بررسی است، درخواست و مطالبه‌ی رسیدگی و برخورد قانونی با این دو نفر در اسرع وقت در دادگاه انقلاب اسلامی و در پیشگاه ملت عزیز ایران را داریم. بدیهی می‌باشد این امری است که در تمام دنیا انجام می‌شود و اگر جرم این افراد در کشورهای دیگری حتی کشورهای که ادعای آزادی بیان و دموکراسی دارند انجام می‌شد، مجازاتی جز اعدام و یا حبس ابد در پی نداشت.

دانشجویان در پایان تاکید کردند: انتظار از دستگاه قضا و عدالت گستر کشور این است که در اسرع وقت با توجه به مصلحت‌های کشور، زمان حکم حصر خانگی محصورین را در شورای امنیت به پایان رسانده و کیفر خواست اشخاص نامبرده و حامیان جاهل کنونی با هر مسئولیتی را با توجه به ماده 286 قانون مجازات اسلامی  (نشر اکاذیب پیرامون تقلب در انتخابات و جابجایی آراء، نشر اکاذیب در خصوص شکنجه و تجاوز به زندانیان، احراق و تخریب و اخلال در نظم عمومی کشور و خسارت به تمامیت جسمانی افراد) و با توجه به ماده 287 قانون مجازات اسلامی در دایره بغی (مصادیق افساد فی الارض و خروج از حکومت، جرائم سیاسی و امنیتی به همراه اقدام مسلحانه) تنظیم نموده و به مجازاتِ واقعی و منطبق با خیانت‌های آنان، در دادگاه انقلاب اسلامی محکوم گردند. هرچند که بزرگ‌ترین دادگاه افکار عمومی ملت ایران است و این دو نفر همان سال 88 در پیشگاه ملت ایران به جرم خیانت و قانون گریزی متهم گردیدند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول