اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

۵۰ تشکل دانشجویی خطاب به جوانان عراقی: درصورت دخالت آمریکا، کنار شما هستیم

۵۰ تشکل دانشجویی طی بیانیه‌ ای خطاب به جوانان عراقی تصریح کردند: در صورت وقوع هر گونه کودتا و دخالتی از سوی آمریکایی‌ها و وقوع اشتباه دیگری از آنان نسبت به کشور دوست و برادرمان عراق، در کنار شما عزیزان هستیم.

۵۰ تشکل دانشجویی خطاب به جوانان عراقی: درصورت دخالت آمریکا، کنار شما هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ۵۰ تشکل دانشجویی خطاب به جوانان عراقی بیانیه‌ای منتشر کردند که متن آن به شرح زیر است:

«وَ لَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَ لَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» 120بقره

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، واز آیین آنان، پیروی کنی.

جوانان عزیز عراقی

سلام علیکم

در طول تاریخ مکرراً شاهد آن بوده‌ایم که کشورهای سلطه‌جو و استعمارگر همواره برای رسیدن به امیال و اهداف اقتصادی و سیاسی خود، دست به چپاول، مداخله، کودتا و حتی جنگ نظامی بر علیه ملت‌های مستقل و منافع آنان زده‌اند. این قاعده هنوز هم پابرجاست و شاهد به یغما رفتن منابع ملی و میهنی بسیاری از کشورها توسط جریان استعماری و متکبر غربی هستیم.

برادران عراقی، ما جوانان ایرانی با اعتقادی راسخ، آمریکا را شیطان اکبر می‌دانیم؛ اما آیا از نظر شما کشوری مانند ایالات متحده آمریکا که کشتارمردم، حمله نظامی به ملت‌ها و توطئه بر علیه باورها و منافع مستضعفین جهان جزء لاینفک وجودی آن است را می‌توان جز شیطان خطاب کرد؟ مگر جز آن است که شیطان به سوء و بدی دستور می‌دهد؟ و شما بهتر از ما می‌دانید که تاریخ پر است از دخالت‌ها و مداخله‌جویی‌های این جرثومه فساد. مردم ایران کودتای آمریکا را بر علیه حکومت قانونی خود تجربه کرده‌اند و تلخی این تجربه هنوز خاطر ما را می‌آزارد و این فقط ما نیستیم که زخم خورده اینان باشیم. کودتاهای کوبا، اوکراین، مصر، قرقیزستان، ونزوئلا و حدود 48 کودتای دیگر را تاریخ در کارنامه این کشور ثبت کرده است و این خود دلیل دیگری است بر آن که باید آمریکا را شیطان اکبر دانست.

نباید فراموش کرد که وقتی آمریکا به عراق حمله کرد، طرفداران آمریکا در خبرهای خود، نیروهای ایالات متحده را «نیروهای آمریکایی حاضر در عراق» خطاب می‌کردند و حامیان عراق ازجمله ایران، از عبارت «اشغالگران آمریکایی» استفاده می‌کردند و معتقد بودند آمریکا عراق مستقل را اشغال کرده است، اما اکنون متأسفانه برخی سیاستمداران عراقی حاضر نیستند از این عبارت استفاده کنند و فراموش کرده‌اند که کشورشان توسط آمریکا اشغال شده است! ایشان این دروغ را باور کرده‌اند که آمریکا به دنبال تأمین امنیت عراق است و نیروهای ایالات متحده را «نیروهای آمریکایی حاضر در عراق» خطاب می‌کنند. برخی معتقدند این موضوع یک مسئله داخلی برای عراق است و ما نباید از ایران مستقیماً به این مسئله اعتراض ‌کنیم اما یک سؤال: ما حتی حق نداریم به برادران عراقی خویش این نکات را یادآور شویم و از ایشان بخواهیم بر این مسائل حساس باشند؟ اگر این حق نیز میان ما موجود نباشد، پس چه پاسخی باید به قرآن داد که فرمود: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»(حجرات/10)

این روزها خبر‌های خوبی از عراق مخابره نمی‌شود و ظاهرا دوباره بوی کودتا و توطئه شیطان بزرگ به مشام می‌رسد، البته بخش اعظم این خبرها کذب بوده و با هدف شایعه‌پراکنی و دست برتر رسانه‌ای دشمن منتشر می‌شود، چرا که به تازگی مهلت گروه‌های مقاومت حشد‌الشعبی مقدس عراق به اشغالگران آمریکایی برای انتقام خون فرماندهان مقاومت به اتمام رسیده و بزدلان آمریکایی که بسیار ترسیده‌اند، اقدام به تهدید گروه‌های مقاومت می‌کنند. گرچه تحرکات و گفته‌ها وعملکردهای آمریکایی‌ها و رفتار برخی افراد معدود نفوذی در میان مسئولان عراقی، نشان از کودتایی سیاسی و حتی نظامی می‌دهد.

مردم رنج دیده عراق تا کِی باید به پای منافع سران استکبار هزینه و قربانی شوند؟ تاریخ صد ساله اخیر عراق به خوبی نشان می‌دهدکه اینان با سرمایه های ملی عراق چه کرده‌اند، چه خون هایی که به ناحق از این مردم ریختند و خندیدند و حال دوباره به فکر کودتایی دیگر افتاده‌اند. آیا وقت آن نرسیده است که برای همیشه کشور عزیز عراق را از لوث وجود اینان پاک نمایید؟ حال که متأسفانه مطابق برخی اخبار، نماینده مأمور شده از سوی رئیس جمهور برای تشکیل کابینه عراق، از افرادی است که به مصوبه مجلس برای اخراج آمریکایی‌ها رأی نداد، چه امیدی به دولت وی خواهد بود اگر شما جوانان عراقی کاری نکنید؟

جوانان سلحشور عراقی

ما به عنوان برادران کوچکتر شما در دانشگاه‌های سرار ایران، اعلام می‌داریم که در صورت وقوع هر گونه کودتا و دخالتی از سوی آمریکایی‌ها و وقوع اشتباه دیگری از آنان نسبت به کشور دوست و برادرمان عراق، در کنار شما عزیزان هستیم و خون ما هدیه ناقابلیست برای شما بزرگواران، که البته تا زمانی که جوانان عزیز و غیوری چون شما در خط مقدم این نبرد الهی هستید نیازی به حضور ما نیست و ما یقین داریم بار دیگر شما عزیزان همان طور که در نبرد با داعش، این فرزند نامشروع آمریکایی‌ها، ثابت کردید که پای ملت و آرمان‌ های خودتان استوار هستید، این‌بار هم اجازه نخواهید داد که عراق، قربانی دسیسه‌های شوم استکبار جهانی شود. ما برای کمک به شما برادران در مبارزه با بیماری منحوس کرونا بسته‌هایی را آماده کرده‌ایم و امیدواریم در مبارزه با شیطان بزرگ و رژیم منحوس صهیونیستی نیز بتوانیم یاری‌گر برادران عراقی خویش باشیم.

والسلام علیکم و رحمته برکاته

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول